وصیت‌نامه شهید نورالدین عبدالله‌نیا چاری»:

از گناه دوری کنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «نورالدین عبدالله‌نیا چاری» آمده است: از گناه دوری کنید، چرا که گناه کمرشکن است و دعایتان را حبس می‌کند و پرده عصمت و حیا و عفت را پاره می‌کند و بلا‌هایی را نازل می‌کند.
کد خبر: ۵۷۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۳ - 25March 2023

وجود بابرکت امام نعمت بزرگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«نورالدین عبدالله‌نیا چاری» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «بابل» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«نورالدین عبدالله‌نیا چاری» فرزند «زین العابدین» هفتم فروردین ۱۳۴۱ در بابل به دنیا آمد و در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید

برادران عزیز! روزی هم نوبت شما خواهد رسید و در هر کجا باشید مرگ شما را در می‌یابد، این را من نمی‌گویم، بلکه خدای بزرگ در قرآن مجید می‌فرماید «أَيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ» یعنی هر کجا باشید اگر چه در کاخهای بسیار محکم، شما را مرگ فرا رسد. پس مهیای مرگ باشید و برای آخرت توشه‌ای عالی جمع کنید تا سعادتمند گردید، عزیزان چه کاخ نشین باشید و چه کوخ نشین باید با یک کفن درون قبر بروید.

به شما عزیزان سفارش می‌کنم که از گناه دوری کنید، چرا که گناه کمرشکن است و خداوند منان فرموده است «الَّذِي أَنْقَضَ ظَهْرَكَ» و گناهان دعایتان را حبس می‌کند و پرده عصمت و حیا و عفت را پاره می‌کند و بلا‌هایی را نازل می‌کند.

عزیزان! از گذشتگان خود عبرت بگیرید یا به قبرستان که نظر می‌افکنید به دیده‌ی عبرت و پند نظر افکنید. شفارش دیگر من به شما عزیزان این است که امام را رها نکنید و او را تنها نگذارید. وجود با برکت او نعمت بزرگی است که خداوند بزرگ به شما ارزانی داشته است، پس کفران نعمت نکنید که عذاب کفران نعمت بسی سخت و دشوار است. عزیزان! به فکر آخرت باشید و دنیا را مزرعه قرار دهید و در این مزرعه عمل نیک بکارید تا محصولی همچون بهشت موعود دهد، ان شا الله.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار