در پیامی به اختتامیه جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس؛

سرلشکر باقری: آرمان انقلاب اسلامی تربیت انسان متعالی است/ ایجاد بانک جامع و حرکت در مسیر تولید علم دفاع‌مقدس با جدیت دنبال شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس، تأکید کرد: ایجاد بانک جامع، تدوین درخت‌واره، آموزش و تربیت پژوهش‌گران نخبه، تلاش برای تولید علم و نظریه‌پردازی دفاع‌ مقدس و تدوین روش‌های پژوهشی باید توسط نهادهای ذی‌ربط به جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۵۷۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ - 13March 2023

سرلشکر باقریبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام «مهدی ایمانی‌پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سردار «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اهالی قلم، نویسندگان و فرهیختگان حوزه ادبیات و کتاب در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ضمن خیرمقدم به حضار، پیام سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به این رویداد مهم ادبی دفاع مقدس را قرائت کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

انقلاب اسلامی ایران، حاصل مجاهدت چندصد ساله تشیّع علوی و اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد؛ انقلابی که مبدأ و هدف آن تربیت انسان متعالی بوده و بر این اساس، راهبرد‌هایی تدوین و شاگردانی تربیت شدند تا این مسیر نورانی را به سر منزل مقصود برسانند.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران، دشمن ستیزه‌جو که از سرعت تحول و پیروزی مردم ایران اسلامی جا مانده و غافلگیر شده بود، در صدد مقابله و تضعیف حرکت آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه ایران اسلامی برآمد.

از این رو با حمایت همه‌جانبه از رژیم بعث عراق تهاجمی سراسری، نامتوازن و سنگین را علیه کشورمان آغاز کرد، با این گمان باطل که می‌تواند سه روزه نهال نوپای انقلاب اسلامی را ریشه‌کن کند.

نبردی جانانه که در طول هشت سال، دشمن زبون را به استیصال و درماندگی کشید و عاقبت ناچار به تسلیم در مقابل قدرت روز افزون و فزاینده جوانان برومند این سرزمین شد؛ نبردی که گنجینه‌ای سرشار از دلاوری، شجاعت، شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری و ایثار را برای حال و آیندگان به میراث گذاشت.

امروز، اما دفاع‌ مقدس ملت ایران از دو خطر «فراموشی» و «تحریف» مصون نیست که به فرموده ناخدای انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری: «دست تحریف، این بخشِ پردرخششِ تاریخ ما را ممکن است، مخدوش کند.»

حال که در سال‌های آغازین گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، تکلیفی الهی و انقلابی بر دوش یکایک رزمندگان دفاع‌ مقدس و به‌خصوص بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس قرار دارد، تا این گنجینه ارزشمند را از گزند آفات دروغ و تحریف صیانت و پاسداری نماید.

ایجاد بانک جامع، تدوین درخت‌واره، آموزش و تربیت پژوهش‌گران نخبه، تلاش برای حرکت در مسیر تولید علم و نظریه‌پردازی دفاع‌مقدس و تدوین روش‌های پژوهشی باید توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان ادبیات و تاریخ و دیگر مراکز مطالعاتی به جدیت دنبال شود.

دوره بیستم انتخاب کتاب دفاع مقدس که با تلاش دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران، از تجربه ارزشمندی برخوردار شده است، باید بتواند افق‌های روشنی را برای آینده نشر دفاع‌ مقدس با بهره‌گیری از تمامی دستاورد‌های گذشته ترسیم کند و فراروی علاقه‌مندان این عرصه قرار دهد.

شعار ارزشمند «معرفت‌افزایی» و «مقابله با تحریف» از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و راهبرد اصولی نشر مکتوب فرهنگ دفاع‌مقدس می‌باشد.

موفقیت و سربلندی تمام جهادگران ترویج فرهنگ ناب دفاع‌مقدس و به‌خصوص برگزارکنندگان بیستمین انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح
سرلشکر پاسدار محمد باقری
اسفندماه ۱۴۰۱

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها