ما متحدیم/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

«راهیان نور» بهترین شیوه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

سردار «ملکی» گفت: راهیان نور بهترین شیوه و روش برای انتقال فرهنگ شهدا و نشر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۵۷۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 16March 2023

راهیان نور بهترین شیوه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهید بلباسی اظهار داشت: بعد از هشت سال دفاع مقدس با تدبیر مسئولین کشور بویژه رهبر معظم انقلاب و دست اندرکاران ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی و با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موضوع کاروان‌های راهیان نور را به مناطق عملیاتی برنامه ریزی کردند که بهترین شیوه و روش برای انتقال فرهنگ شهدا و نشر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است که با شکوه انجام می‌شود.

وی افزود: اخلاص و پاکی شهداست که جسمشان در مناطق عملیاتی به خاک برگشت و روحشان به خدا عروج کرد و این نور امتداد دارد و در دل‌ها می‌نشیند.

سردار ملکی با بیان اینکه برنامه ریزی‌هایی خوبی شد و زیرساخت‌های خوبی فراهم شد، یادمان‌های شهدا، المان‌های شهدا و اردوگاه‌هایی که شکل گرفت، ادامه داد: سپاه و نیرو‌های مسلح زیرساخت‌های خوبی انجام دادند و کار‌های فرهنگی خوبی هم شکل گرفت و در حال گسترش است که زمینه‌ای برای حضور بیشتر مردم را فراهم می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه بهترین فناوری و مهمات جمهوری اسلامی در جنگ نرم دشمنان فرهنگ راهیان نور، فرهنگ پیشکسوتان و آزادگان است که باید گسترش بدهیم، افزود: بهترین راه مقابله با دشمنان اعزام کاروان‌های راهیان نور از نسل جوانان است.

وی با اشاره به نقش راویان در انتقال مفاهیم اظهار داشت: راوی نقش استاد دانشگاه و مدیر در مدرسه را دارد و باید در این موضوع قوی عمل کند.

سردار ملکی با بیان اینکه راهیان نور باید برای ارائه فرهنگ شهدایی تجهیز شود، گفت: از جوانان متخصص در حوزه سواد رسانه و رایانه‌ها باید استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان داشت: بنیاد حفظ آثار بعد از جنگ شکل گرفت و درصدد گرامیداشت و یادبود شهدا است تا فرهنگ شهدایی در بین جوانان ترویج شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس برای حفظ دین، حفاظت از فرهنگ عاشورا و دین اسلام جانشان را تقدیم کردند و هنوز کار عالی برایشان انجام ندادیم؛ شهرداری‌ها باید با ساخت المان‌ها در مناطق بمباران شده شهر خاطره‌سازی کنند.

سردار ملکی متذکر شد: برای حفظ و یادبود شهدا نباید عقب‌نشینی کنیم ما باید به جوانان خود بیاموزیم تا از کشور خود دفاع کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه جنگ فرهنگی هزینه می‌خواهد، اظهار کرد: برای کار فرهنگی باید بسیار کار کنیم؛ سال گذشته ۹۳ عنوان کتاب چاپ شد و برای سال جدید ۱۰۰ عنوان چاپ کتاب در دستور کار است.

وی یادآور شد: بزرگترین موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور در مازندران در حال احداث بوده و عملیات والفجر هشت نیز در حال آماده‌سازی برای معرفی است.

سردار ملکی گفت: خط مرزی فاو در حال ساخت است و خط مرزی اروند کنار آماده شد؛ پل بعثت احداث شده و همه این کار‌ها با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان امروز در کار فرهنگی کمرنگ حضور دارد و فضای مجازی با محتوای جنگ نرم دشمن سرگرم شده که باید از این فضا استفاده کنیم و باید تبدیل به فرصت کنیم.

سردار ملکی در پایان گفت: وصیت نامه‌های شهدا باید در مدارس توسط مربیان به دانش‌آموزان انتقال داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها