استاندار اصفهان خبر داد؛

اصفهان میزبان همایش بین‌المللی «جایزه مصطفی»

«مرتضوی» گفت: با تدابیر صورت گرفته اصفهان میزبان پنجمین دوره همایش بین‌المللی «جایزه مصطفی(ص)» خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ - 16March 2023

اصفهان میزبان همایش بین‌المللی «جایزه مصطفی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، یکصد و بیست و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان  امروز (پنجشنبه) با حضور «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان، «امیررضا نقش» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان با اشاره به وقایع و رویدادهای سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم؛ علی‌رغم مثبت شدن تراز تجاری کشور، انتظار می‌رفت شرایط پایدارتری را تجربه کنیم و صعود چشمگیری را در شش ماهه دوم سال داشته باشیم اما وقایع به نحو دیگری رقم خورد.

وی با بیان اینکه خواسته دشمن همین بود که کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت بازدارد و بار دیگر با فتنه‌انگیزی به این میدان آمد، عنوان کرد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا در برابر پیشرفت و موفقیت ایران اسلامی ایستادگی کنند، از این رو بایستی تدابیر جدی‌تری را اتخاذ کنیم تا کشور از فتنه‌‌ها در امان بماند.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: در سالی که گذشت صحبت‌ها، نقدها، گزارش‌ها و به طور کلی گفت‌وگوی پویای دولت و بخش خصوصی بسیار گره‌گشا بود تا مسیر پیش‌رو مشخص شود.

مرتضوی در خصوص توافق‌های جدید ایران با سایر کشورهای منطقه، گفت: ظرفیت شانگهای و کشورهای منطقه نقاط قوتی است که می‌توان از آنها با تحلیل مناسب، به صورت ویژه بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز در استان اصفهان، بایستی به‌عنوان استانی پیش‌رو در اقتصاد کشور ظرفیت نقش‌آفرینی در این توافق و توافق‌های آینده را فراهم کنیم.

استاندار اصفهان همچنین در ادامه از میزبانی اصفهان در برگزاری همایش بین‌المللی «جایزه مصطفی» خبرداد و اضافه کرد: با تدابیر صورت گرفته اصفهان میزبان پنجمین دوره همایش بین‌المللی جایزه مصطفی(ص) خواهد بود.

مرتضوی با اشاره به استقبال ویژه کشورهای مسلمان از این همایش بین‌المللی، مطرح کرد: همایش جایزه مصطفی مرجعیت علم و فناوری را به سوی ایران هدایت می‌کند و این در صورتی است که در مجله نیچر از جایزه مصطفی به‌عنوان نوبل اسلامی یاد شده است.

وی با بیان اینکه  تلاش‌های مکرر جهت اخذ موافقت برگزاری همایش جایزه مصطفی در اصفهان، یادآور شد: باتوجه به نگاه بین‌المللی که در استان حاکم است و افق‌های آینده‌ای که برای اصفهان ترسیم شده؛ می‌طلبد به سمت تجلی اصفهان در عرصه بین‌الملل در قالب‌های معتبر جدیدتر حرکت کنیم.

«جایزه مصطفی» جایزه علم و فناوری است که توسط جمهوری اسلامی ایران، به دانشمندان برتر جهان اسلام، اهدا می‌شود. جایزه مصطفی به نام پیامبر اسلام(ص) و علاقه ایشان به علم، مصطفی نام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها