رسیدگی به پرونده عاملین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) پایان یافت

آخرین دفاع متهمین در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عاملین مشارکت در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز اخذ شد و رییس کل دادگستری استان فارس از صدور رای دادگاه در مهلت قانونی مطابق ماده ۴۰۴ قانون آئین دادرسی کیفری و پیش از اتمام سال خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 16March 2023

رسیدگی به پرونده عاملین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) پایان یافتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید کاظم موسوی» رییس کل دادگستری استان فارس پنجشنبه با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در ۱۰ جلسه در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با حضور کلیه متهمین، وکلای مدافع آنان و شکات پرونده برگزار شد، اظهار داشت: روند رسیدگی به این پرونده حساس از هجدهم بهمن ماه آغاز شده بود.

حجت‌الاسلام موسوی  با بیان اینکه هر پنج متهم پرونده مذکور از اتباع بیگانه و عضو گروه تروریستی داعش هستند، اظهارکرد: همه متهمان از حق داشتن وکیل برخوردار بودند و با توجه به عجز آنان از معرفی وکیل تعیینی، وکلای تسخیری مسئولیت دفاع از آنان را برعهده داشتند و در مقاطع زمانی مختلف با متهمین ملاقات داشتند.

رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تعداد دیگری از متهمین مرتبط با این پرونده که رسیدگی به اتهامات آنان قرار بود در استان تهران و سایر استان‌ها انجام شود با عدم صلاحیت به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز واگذار شد گفت: پیش از این نیز دو تن از این متهمان در جریان رسیدگی به پرونده به عنوان مطلع در دادگاه حاضر و اظهارات آنان اخذ شد.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها