رایزنی گروسی با انریکه مورا درباره برنامه هسته‌ای ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از گفت‌وگوی «به موقع» با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ - 16March 2023

رایزنی گروسی با انریکه مورا درباره برنامه هسته‌ای ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تازگی به تهران سفر کرده بود، از رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

گروسی در توییتر با انتشار تصویری از خود به همراه مورا نوشت: گفت‌وگوی به موقع با انریکه مورا در بروکسل با تمرکز ویژه بر تلاش‌های جاری آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران.

برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» در سال ۲۰۱۵ با هدف از بین بردن نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، بین تهران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد امضا شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یک‌طرفه از این توافق خارج شد. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور، بار‌ها مدعی شده که واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با تهران تمایل دارد. روسیه، انگلیس، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل ۲۰۲۱ مذاکرات با ایران را در وین با هدف احیای برجام به فرمت اولیه آن، آغاز کرده‌اند.

گروسی ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۹ آبان) گفته بود که مذاکرات با نمایندگان ایران در پایتخت اتریش به نتیجه نرسیده است. با این حال، او ششم مارس ۲۰۲۳ (۱۵ اسفند) پس از بازگشت از تهران، در نشستی مطبوعاتی نسبت به ادامه مذاکرات با ایران از جمله مذاکرات سطح بالا درباره سطوح غنی‌سازی اورانیوم، ابراز امیدواری کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هفته گذشته برای چهار سال دیگر در این سمت ابقا شد، همچنین از سفر تیم فنی این سازمان به تهران طی چند روز آینده خبر داده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار