شهادت ۸۸ فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

طبق آمار وزارت بهداشت فلسطینی از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۸۸ فلسطینی (عمدتا در شمال کرانه باختری) به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۷۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ - 17March 2023

شهادت ۸۸ فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اگر برای سال‌های متمادی پس از انتفاضه دوم، عمده نگرانی صهیونیست‌ها از جانب غزه بود و احساس تهدید چندانی از جانب کرانه باختری نمی‌کردند، اما بیش از یک سال است که کرانه باختری به شکل کم سابقه‌ای به پا خواسته و طبق آمار از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۸۸ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، از میان این ۸۸ شهید، ۱۷ نفر از آن‌ها زن و کودک هستند و شهر و اردوگاه جنین با ۳۵ شهید بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

طبق این گزارش، ۲۱ نفر در نابلس، هفت نفر در الخلیل، شش نفر در اریحا، پنج نفر در دره اردن، پنج نفر در قلقیلیه، سه نفر در رام‌الله، دو نفر در غزه، دو نفر در بیت لحم و در شهرک سلفیت و طوباس نیز دو نفر به شهادت رسیده‌اند.

در این راستا شب گذشته (پنج‌شنبه) جمعیت کثیری از ساکنان شهر جنین پیکر مطهر چهار شهید فلسطینی به نام‌های «برکات شریم» (۲۹ ساله)، «نضال امین زیدان خازم» (۲۸ ساله)، «عمر محمد عوادین» (۱۶ ساله) و «لؤی خلیل صغیر» (۳۷ ساله) را تشییع کردند.

نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی شب گذشته با تجهیزات گسترده و خودرو‌های زرهی وارد شهر جنین شده و به شدت با نیرو‌های مقاومت درگیر شدند. درگیری‌هایی که منجر به شهادت این چهار فلسطینی و مجروح شدن ۲۳ نفر دیگر شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها