ما متحدیم/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«راهیان نور» بهشتی در آغوش شهدا

راهیان نور پلی که تا بهشت کشیده شده و راه روشن معرفت و بصیرت است برای تشنگان تاریخ؛ آنان که راهی این دیار می‌شوند و روز‌ها و شب‌ها را به انتظار چشیدن جرعه ناب عاشقی از منطقه به منطقه‌ای دیگر با راویان دفاع مقدس همراه می‌شوند بهتر می‌دانند اینجا بهشت است که در آغوش شهداست.
کد خبر: ۵۷۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۹ - 22March 2023

«راهیان نور» بهشتی در آغوش شهدابه گزارش خبرنگار دفاع‌پس از ساری، راهیان نور پلی که تا بهشت کشیده شده و راه روشن معرفت و بصیرت است برای تشنگان تاریخ؛ آنان که راهی این دیار می‌شوند و روز‌ها و شب‌ها را به انتظار چشیدن جرعه ناب عاشقی از منطقه به منطقه‌ای دیگر با راویان دفاع مقدس همراه می‌شوند بهتر می‌دانند اینجا بهشت است که در آغوش شهداست.

این روز‌ها که بانگ رحیل کاروان عشق به صدا درآمده وراهیان نور از راه‌های دور و نزدیک کشور عزیزمان ایران اسلامی عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌شوند دل را به حرکت درآورده و راهی می‌کند؛ راهی که مسیر شهداست.

در ادامه گوشه‌ای از حس و حال معنوی زائران راهیان نور استان مازندران در قالب گفت‌وگو تهیه شده که تقدیم می‌شود.

«غلامرضا غریب» از شهرستان بابل با حضور در اردو‌های راهیان نور اظهار داشت: سفر راهیان نور از لحاظ معنوی خیلی خوب یود و دعا می‌کنم سفر با معنویتی برای ما باشد و شاهد تحول باشیم.

وی با اشاره به آغاز سال نو و بیان اینکه این زمان، بهترین فرصت است برای تغییر و تحول افزود: مسئولان شرایط این سفر را برای جوانان مهیا کنند چرا که این سفر به لحاظ فرهنگی نیاز است و حال و هوای خوب جوانان را در اینجا شاهد هستیم.

پیرزن میاندورودی با بیان اینکه از روستای برگه به این سفر آمده‌ام، گفت: این یازدهمین سفر من به راهیان نور است و چهار بار هم به منزل شهید حججی رفتم.

وی با بیان اینکه شهدا پاره تن ما هستند و تحریم و تهدید و گرانی نمی‌تواند ما را از هدفمان بازدارد، بیان داشت: با گذشت و کمک و همیاری و صداقت داشتن می‌توانیم راه شهدا را ادامه بدهیم.

«سید زهرا حسینی» خواهر شهید «سید مهدی حسینی رکاوندی» از بهشهر با بیان اینکه شهدا امام را تنها نگذاشتند و ما هم وظیفه داریم امام خامنه‌ای را تنها نگذاریم، عنوان کرد: دوست دارم جوانان در این مکان حضور پیدا کنند و همانند شهدا اخلاص داشته باشند و با خلوص نیت در راه انقلاب و نظام فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه برادر شهیدم با دستکاری شناسنامه‌اش خود را به سپاه معرفی کرد تا بتواند به جبهه بیاید، ابراز داشت: سید مهدی چهارده ساله بود که به کردستان اعزام شد و پس از آنجا به هفت تپه رفت تا برای شرکت در عملیات آموزش ببیند و بعد از پانزده روز در هفت تپه به شهادت رسید و پیکرش برگشت.

حسینی گفت: وصیت برادرم این بود که حجاب را رعایت کنید، راه شهدا را ادامه دهید، امام را تنها نگذارید و دوست دارم راه امام حسین را ادامه دهید.

«بیگ وند» زائر اولی عنوان کرد: برای اولین بار در این سفر حضور پیدا کردم و بسیار جذاب و دیدنی است و ما راه زندگی را وقتی می‌توانیم پیدا کنیم که شهدا را بشناسیم یعنی زندگی ما با شناخت زندگی شهید معنا پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: من قبلا زندگی نامه شهدا را از طربق یادداشت‌های همسرانشان خوانده بودم و غبطه می‌خوردم، وقتی که به اینجا آمدم می‌بینم که آدم در بهشت قدم برمی‌دارد و به همه توصیه می‌کنم به سفر راهیان نور بیایند.

«محمد مهدی اکبری» نوجوان بابلی متذکر شد: برای شناخت بهتر شهدا به راهیان نور آمدم تا راه شهدا را ادامه هم.

«فاطمه زهرا عرب» نوجوان میاندورودی افزود: اولین بار که به راهیان نور سفر کردم و می‌خواهم با درس خواندن و خواندن وصیت نامه راه شهدا را ادا بدهم.

«میر شعبانی» از شهرستان بابل با بیان اینکه برای اینکه ادامه هنده راه شهدا باشیم و اجازه ندهیم خون شهدا پایمال بشود، گفت: زنده نگه داشتن راه شهدا کمتر از شهادت نیست و جوانان ادامه دهنده راه شهدا باشند و ما باید این راه را ادامه بدهیم و به فرزندان خود بیاموزیم که شهدا زنده تاریخ هستند.

وی ادامه داد: شهدا ادامه دهنده راه شهدای کربلا هستند و ما باید یاد شهدا را در تاریخ زنده نگه داریم.

یک زائر دهه هشتادی سرزمین نور با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه یاد شهدا را زنده نگه دارید، گفت: ما از مسجد امام حسن مجتبی تهران هر سال با رفقا به راهیان نور می‌آییم و یاد شهدا را زنده نگه می‌داریم.

وی با بیان اینکه در منطقه شلمچه هستیم که خیلی از شهدای ما در این مکان به شهادت رسیدند، ادامه داد: اینجا یک حال و هوای خاصی دارد و حال و هوایش کمی از حال  و هوای کربلا ندارد.

«شعبان پناهی» جانباز ساروی با بیان اینکه سال ۶۷-۶۶ در همین منطقه بودم، تصریح کرد: رزمندگان ما با وظیفه خط نگه داری و حفظ نظام بود جنگیدند و وظیفه خود را انجام دادند و امروز ما باید با حضورمان در این فضا راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه این مکان مقدس است و خون شهدا روی این خاک ریخته و با خاک عجین شده و این خاک بوی بهشت می‌دهد و ان‌شاءلله این اردو‌های راهیان نور تأثیرگذار باشد، متذکر شد: از مسئولان می‌خواهم در این برنامه بیشتر مساعدت کنند تا با همین حضور بچه‌ها یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار