وزیر امور خارجه کشورمان:

سپاه پاسداران قوی‌ترین نیرو در مبارزه با تروریسم در منطقه است

امیرعبداللهیان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.
کد خبر: ۵۸۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ - 22March 2023

سپاه پاسداران قوی‌ترین نیرو در مبارزه با تروریسم در منطقه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «پنی وانگ» وزیر امور خارجه استرالیا، ضمن تشکر از همتای استرالیایی و دریافت تبریک عید نوروز، بر اهمیت مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو تاکید کرد و اظهار داشت: ما برای رابطه با استرالیا اهمیت قائل هستیم. موضوعات متنوعی برای همکاری میان دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

امیرعبداللهیان به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین به حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاهوازیه در استرالیا اشاره و تاکید کرد: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید نوروز بر تداوم گفتگو و دیپلماسی میان ایران و استرالیا تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم باید مسیر دیپلماسی را همچنان برای رفع سو تفاهمات باز نگه داریم.

پنی وانگ همچنین از ادامه گفتگو‌ها میان ایران و غرب و همچنین همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد و این همکاری را سازنده دانست.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا بر لزوم تداوم تماس و رایزنی با یکدیگر تاکید کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار