استقبال شورای همکاری خلیج فارس از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران

شورای همکاری خلیج فارس در یکصد و پنجاه و پنجمین نشست دوره‌ای خود در سطح وزرای خارجه، از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران استقبال کرد.
کد خبر: ۵۸۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ - 23March 2023

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شورای همکاری خلیج فارس در یکصد و پنجاه و پنجمین نشست دوره‌ای خود در سطح وزرای خارجه که در ریاض برگزار شد، طی بیانیه‌ای بر تداوم اقدام مشترک کشور‌های عضو این شورا و حل اختلافات با ایران به شیوه‌های مسالمت آمیز تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «الخلیج آن لاین»، وزرای خارجه عضو شورای همکاری در بیانیه پایانی این نشست که در ریاض به ریاست «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان برگزار شد، بر ضرورت اجرای چشم‌انداز ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در خصوص طرح تقویت اقدامات مشترک خلیج فارس مصوب در سال ۲۰۱۵، نیز تاکید شد.

در این نشست از توافق ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران استقبال و ابراز امیدواری شد که این اقدام، گامی در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو باشد.

شورای همکاری خلیج فارس در ادامه از تلاش‌های عمان و عراق برای تسهیل روند گفتگو میان ریاض و تهران و میزبانی برای نشست‌های متعدد میان مقامات ایرانی و سعودی تقدیر کرد.

در بیانیه پایانی این نشست همچنین بر ضرورت توقف غنی سازی اورانیوم بیش از اندازه مورد نیاز برای استفاده‌های مسالمت آمیز در ایران و همکاری تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید شد و کشور‌های عضو این شورا برای همکاری با ایران در این پرونده، اعلام آمادگی کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه، وزرای خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری به تکرار ادعا‌های خود در خصوص مالکیت جزایر سه‌گاه ایرانی پرداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار