مرجع شیعیان عراق:

ماه مبارک رمضان فرصت بازگشت به سوی خداوند است

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسب جهت دعا و تضرع است گفت: از هر وسیله ممکن باید بهره ببریم تا به صراط مستقیم قدم بگذاریم.
کد خبر: ۵۸۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ - 23March 2023

ماه مبارک رمضان فرصت بازگشت به سوی خداوند استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، آیت‌الله «سید محمدتقی مدرسی» مرجع شیعیان عراق با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسب جهت دعا و تضرع است، عنوان کرد: از هر وسیله ممکن باید بهره ببریم تا به صراط مستقیم قدم بگذاریم و از نور هدایت کتاب الهی و کلمات گهربار پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام مستفیض شویم.

آیت‌الله مدرسی افزود: در این ماه مبارک به ضیافت خداوند رحمان دعوت شدیم و چه چیز بالاتر و مهم‌تر از این دعوت؟ بنابراین لحظات این ماه بزرگ را مغتنم بشماریم و به سوی خیر و پرهیزکاری بشتابیم و از هر آنچه ما را از رحمت الهی دور می‌سازد، اجتناب کنیم. تنها کسانی رستگار می‌شوند که از این ماه مبارک برای آخرت خود اندوخته‌ای به دست آورند و بدا به حال کسانی که این فرصت بزرگ را از دست بدهند.

مرجع شیعیان عراق بر ضرورت پرهیزکاری و دوری از محرمات تأکید کرد و مؤمنین را به توبه فرا خواند و ادامه داد: توبه‌ای بی‌بازگشت که جان‌ها را از پلیدی گناه پاک کند. ماه مبارک رمضان ماه رحمت الهی است، پس در این ماه بر ترک گناه و بازگشت به سوی خدا عزم جدی داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه ماه رمضان، بهار قرآن و به تعبیر قرآن ماه نزول قرآن است، گفت: مؤمنین به قرائت و تدبر در آیات قرآن و معانی آن اهتمام بورزند، در سنت‌های الهی تأمل کنند. روایات بسیاری بر تلاوت قرآن در این ماه تأکید دارند و پاداش این تلاوت را چندین برابر روز‌های دیگر سال برشمردند.

آیت الله مدرسی در ادامه از مؤمنین خواست ماه مبارک رمضان را فرصتی برای گسترش دوستی و محبت در نظر بگیرند و افزود: کمک به نیازمندان را فراموش نکنیم. پیامبر گرامی اسلام (ص) به انفاق در این ماه و لو با یک خرما تأکید کردند. همچنین صله ارحام را فراموش نکرده و با کنار گذاشتن کینه‌ها و تعصبات، به خویشاوندان خود محبت کنیم و از تفرقه و دوگانگی بپرهیزیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار