استاندار گیلان:

استحکام و ماندگاری انقلاب اسلامی در سایه خون‌ پاک شهدا است

«عباسی» استحکام و ماندگاری انقلاب اسلامی را مدیون خون‌ پاک شهیدان دانست و گفت: دشمنان با یاد امام و شهدا، اعتقادات، باورهای ارزشی و دینی کشور مشکل دارند و ۴۴ سال در تلاشند با توطئه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کنند.
کد خبر: ۵۸۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ - 24March 2023

استحکام و ماندگاری انقلاب اسلامی در سایه خون‌ پاک شهدا استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در مراسم یادواره ۱۶ شهید والامقام روستای دهنه سر سفید رود شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه استحکام و ماندگاری انقلاب اسلامی مدیون خون پاک شهیدان است، اظهار داشت: حضور در مراسم شهدا و آن هم در نخستین روز از ماه مبارک رمضان برای بنده یک توفیق است، زیرا ما هرچه داریم از شهدا و یاد شهیدان است.

عباسی با اشاره به نقش حضور مسئولان در بین مردم و شنیدن درد و دل‌های آنان گفت: حضور در بین مردم و گوش فرا دادن به درد و دل‌های آنان یکی از اهداف دولت مردمی سیزدهم است و تحقق این مهم به ایجاد آرامش در جامعه منجر می‌شود.

استاندار گیلان فرماشیات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب عملکرد مسئولان دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرمایشات خود در شهر مقدس مشهد افق روشنی را برای مردم و مسوولان ترسیم کردند که باید توسط تمامی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به دشمنی دیرینه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی و مردم ولایتمدار ایران افزود: دشمنان با یاد امام و شهدا، اعتقادات، باور‌های ارزشی و دینی کشور مشکل دارند و ۴۴ سال در تلاشند با دشمنی‌هایی نظیر ترور‌های بیشمار، کودتای نوژه و حادثه طبس نظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا سعی دارد با استفاده از فشار حداکثری اقتصادی، ملت ما را تسلیم کند، تصریح کرد: هدف آمریکا از فشار حداکثری اقتصادی علیه جمهوری اسلامی این بود تا ملت ما را تسلیم کند، ولی اکنون این کشور سربلند ایستاده و در کشور آمریکا دو دستگی ایجاد شده و بسیاری از بانک‌های این کشور دچار فروپاشی شده است.

استاندار گیلان ادامه داد: امروز ایران اسلامی در آسیا و جهان سر بلند است، زیرا دولت سیزدهم آینده و اقتصاد کشور را به برجام گره نزده است.

عباسی نقش دشمن شناسی در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن را بسیار موثر دانست و گفت: در کشور و در بحث گفتمان دشمن‌شناسی باید بهتر عمل کرد، باید نقش و تلاش دشمن برای منزوی کردن جمهوری اسلامی بر همگان و نسل جدید مشخص شود.

وی با قدردانی از ولایتمداری مردم ایران اسلامی در طول تاریخ افزود: مردم در ۲۲ بهمن نشان دادند علی رغم تمامی مشکلات، پای اعتقادات و آرمان‌های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده‌اند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی علی رغم تمامی تحریم‌ها و تهدید‌ها در عرصه علمی، فرهنگی و اجتماعی و ... با پیشرفت‌های زیادی مواجه شده است، گفت: در طول ۴۴ سال گذشته کشور در حوزه فناوری، زیست فناوری، هسته‌ای، پالایشگاه، موشک و نظامی با پیشرفت‌های زیادی مواجه بودیم و در جهان حرف برای گفتن داریم.

دکتر عباسی در ادامه تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب را یک اقدام مهم در راستای حل مشکلات کشاورزان دانست و گفت: در سال گذشته میزان آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود بسیار کاهش پیدا کرده بود، ولی با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب توانستیم تمام اراضی کشاورزی استان گیلان را از نعمت آب زراعی بهره‌مند کنیم.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از اراضی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است، بیان کرد: اراضی که در تصرف دستگاه‌های دولتی بوده دستور داده شده است تا سرمایه‌گذاری‌های لازم در عرصه کشاورزی، دامی و صنایع‌دستی در آن شود.

استاندار گیلان از امضای تفاهم نامه در خصوص تکمیل راه‌آهن رشت_آستاراخبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته کردیدور شمال به جنوب در سال جدید به حرکت در خواهد آمد و در خصوص راه آهن رشت به آستارا هم اقدامات و توافقات لازم انجام شده است.

عباسی با بیان اینکه دولت در گیلان موفق شده به تمامی تعهدات ایجاد اشتغال خود در استان عمل کند، تصریح کرد: تعهد ایجاد اشتغال در استان گیلان ۳۰ هزار و ۵۰ نفر بوده است که بر اساس سامانه، توانستیم ۱۱۰ درصد از تعهدات خود در خصوص ایجاد اشتغال را عملی کنیم.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم همراه بود، دکتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز سخنرانی کرد.

استاندار گیلان همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم معنوی، با مردم شرکت‌کننده در یادواره شهدا دیدار چهره به چهره صمیمانه‌ای داشت و به مسائل و مشکلات آنان گوش فرا داد و دستورات لازم در خصوص پیگیری و رفع آنان را صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها