سخنگوی وزارت امور خارجه قطر:

موضع ما در قبال سوریه به رژیم دمشق و اجماع عربی بستگی دارد

ماجد الانصاری اعلام کرد موضع دوحه در خصوص بحران سوریه به پاسخگویی دمشق به خواسته‌های مردم این کشور در خصوص راهکار سیاسی، بیانیه ژنو ۱ و اجماع کشورهای عربی بستگی دارد.
کد خبر: ۵۸۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ - 24March 2023

موضع ما در قبال سوریه به رژیم دمشق و اجماع عربی بستگی داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره قصد عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با سوریه، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در کنفرانسی مطبوعاتی به موضع دوحه در خصوص بحران سوریه اشاره کرد.

بنابر گزارش شامگاه پنجشنبه وبگاه «الخلیج اونلاین»، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: «کشور ما از تمام ابتکارهایی که هدفشان ایجاد صلح فراگیر در سوریه باشد و همچنین تلاش تمام کشورهای عربی و غیرعربی در این چارچوب حمایت می‌کند».

طبق این گزارش، الانصاری اشاره کرد که موضع دوحه در خصوص بحران سوریه به پاسخگویی دمشق به خواسته‌های مردم این کشور در خصوص راهکار سیاسی و بیانیه ژنو ۱ و اجماع کشورهای عربی بستگی دارد.

ماجد الانصاری اضافه کرد: «کشور قطر در بسیاری از ابتکارهایی که آغاز شد، مشارکت دارد؛ ابتکارهایی که هدفشان برآورده کردن خواسته‌های ملت سوریه و حمایت از هرگونه تلاش در جهت برقراری صلح فراگیر مطابق با دو عامل اصلی پیشین که ذکر شد، است».

این کنفرانس مطبوعاتی پس از آن برگزار شده که اردن برای حل بحران سوریه از ابتکاری سخن به میان آورد که مبتنی بر نقش مستقیم کشورهای عربی در کنار دولت سوریه در قالب یک گفت‌و‌گو سیاسی است؛ گفت‌و‌گویی که هدف آن حل بحران و پیامدهای انسانی، امنیتی و سیاسی آن عنوان شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار