وال استریت ژورنال خبر داد؛

احتمال سفر وزیر خارجه عربستان به سوریه بعد از عید فطر

یک روزنامه غربی از احتمال سفر وزیر خارجه عربستان به سوریه بعد از تعطیلات عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ - 24March 2023

احتمال سفر وزیر خارجه عربستان به سوریه بعد از عید فطربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که احتمالاً «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان بعد از تعطیلات عید فطر به سوریه سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که دمشق و ریاض به یک توافق رسمی دست پیدا کنند، محور‌های بازگشت سوریه به میان کشور‌های عربی و بازسازی این کشور در جدول کاری نشست سران کشور‌های عربی قرار خواهد گرفت.

پیش از این نیز، یک منبع در وزارت خارجه عربستان اخبار منتشر شده در خصوص رایزنی میان ریاض و دمشق درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک را تأیید کرده بود.

شبکه الاخباریه عربستان به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه این کشور گزارش داده بود که مذاکراتی میان ریاض و دمشق در خصوص از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در جریان است.

وی افزود: مقامات دو کشور در حال رایزنی در خصوص از سرگیری ارائه خدمات کنسولی هستند.

روز گذشته رویترز به نقل از «منابع اگاه» اعلام کرد دولت سوریه و عربستان پس از قطع روابط دیپلماتیک در سال ۲۰۱۱، اخیراً بر سر بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در پایتخت‌های خود به توافق رسیده‌اند.

همچنین چندی قبل، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت و با اشاره به دستاورد‌های مثبت نشست پکن، بر دیدار آتی وزرای خارجه و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار