ما متحدیم/

اجرای نمایش «‌نقل سه شهید» توسط هنرمندان ایلام در راهیان نور+ تصاویر

نمایش خیابانی «‌نقل سه شهید» در قالب پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور پس از اجرا در یادمان‌های فتح‌المبین و اروند آبادان در یادمان شلمچه هم اجرا شد.
کد خبر: ۵۸۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶ - 25March 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانیِ راهیان نور که از ۲۰ اسفند در یادمان فتح‌المبین شروع به کار کرد با اجراهای هنرمندان برتر و منتخب همچنان در یادمان‌ها ادامه دارد.

نمایش خیابانی «‌نقل سه شهید» به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضای کاری از هنرمندان استان ایلام پس از اجرای درخشان در یادمان‌های فتح المبین، اروند آبادان در محیط موزه جنگ خرمشهر اجرا کرد و طبق برنامه‌ریزی به یادمان شلمچه اعزام شد و اجرای موفقی را پشت سر گذاشت.

اجرای روایی این نمایش در موزه جنگ خرمشهر در حضور کاروان‌های استانهای قم، البرز و کاشان بازتاب گسترده‌ای در میان مخاطبان داشت.

روایت «‌نقل سه شهید» از هنرمندان ایلام در راهیان نور

نمایش «‌نقل سه شهید» کاری از گروه تئاتر انجمن هنرهای نمایشی دهلران استان ایلام است که نویسندگی، کارگردانی و بازی آن توسط حیدر رضایی هنرمند شناخته شده تئاتر کشور انجام می‌شود.

گروه‌های منتخب حضور در پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی رهیان نور از استان‌های اصفهان، همدان، آذربایجان غربی، لرستان، تهران، فارس، ایلام، کردستان و خوزستان هستند که تاکنون اغلب گروه های نمایشی در مناطق عملیاتی به اجرای برنامه پرداختند و با استقبال عموم تماشاگران و کاروان های راهیان نور روبه‌رو شدند.

در پنجمین دوره این همایش ۱۴ گروه نمایشی در یادمان‌های هویزه، دهلاویه، فتح المبین، شلمچه، یادمان اروند، نهر خین و موزه‌ی دفاع مقدس خرمشهر آثارِ نمایشی خود را اجرا خواهند کرد.

روایت «‌نقل سه شهید» از هنرمندان ایلام در راهیان نور

پنجمین همایش ملی «تئاتر خیابانیِ راهیان نور» بعنوان رویداد هنری و محوری راهیان نور با دبیریِ مصطفی بوعذار، هنرمندِ شناخته شده خوزستانی برگزار می‌شود.

این همایش با حمایت و مشارکت ستاد مرکزی راهیان نور، معاونت امور هنری وزارت ارشاد، اداره کل هنرهای نمایشی، ستاد کنگره ملی شهدای خوزستان، استانداری خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی کشور، سپاه حضرت ولی عصر (عج) و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها