در ادامه غارت منابع طبیعی سوریه؛

اشغالگران آمریکایی ده‌ها تانکر نفت سوریه را به سرقت بردند

خبرگزاری رسمی سوریه از تداوم سرقت نفت این کشور توسط اشغالگران آمریکایی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ - 26March 2023

اشغالگران آمریکایی ۱۰‌ها تانکر نفت سوریه را به سرقت بردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نظامیان اشغالگر آمریکایی همچنان به سرقت منابع نفتی سوریه ادامه می‌دهند؛ به طوری که روز شنبه ده‌ها تانکر حاوی صد‌ها تُن نفت سرقتی از چاه‌های واقع در استان‌های الحسکه و دیرالزور و رقه در شمال و شمال شرق این کشور را به عراق منتقل کردند.

منابع محلی در منطقه الیعربیه اعلام کردند که یک کاروان متشکل از ۱۴۸ خودروی نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و ۸۰ تانکر حاوی نفت خام سرقتی از گذرگاه غیر قانونی الولید به شمال عراق وارد شدند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی در تاریخ ۴ مارس جاری تعداد دیگری از تانکر‌های حاوی نفت سوریه را از طریق گذرگاه‌های المحمودیه و الولید در حومه الیعربیه به عراق منتقل کردند.

پیش از این، وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آن‌ها به‌صورت هدف‌مند نفت، گندم و دیگر منابع طبیعی ملت سوریه را به غارت می‌برند.

در حالی دمشق بار‌ها بر ضرورت خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از سوریه تاکید کرده است که ستاد فرماندهی مرکزی این نیرو‌ها اعلام کرده که تا زمانی که از شکست داعش در سوریه مطمئن نشده از این کشور خارج نخواهد شد. ادعای این ستاد در حالی مطرح می‌شود که بار‌ها خبر فراری دادن عناصر داعش توسط نظامیان آمریکایی از زندان‌های سوریه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار