مرکز مطالعات امور اسرای فلسطینی اعلام کرد؛

ابتلای ده‌ها اسیر فلسطینی به بیماری‌های خطرناک

مرکز مطالعات امور اسرای فلسطینی گفت: بیش از ۶۵۰ اسیر بیمار فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به حبس کشیده شده‌اند که ۱۶۰ نفر از آن‌ها از انواع بیماری‌های خطرناک رنج می‌برند.
کد خبر: ۵۸۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ - 26March 2023

ابتلای بیش از ۱۶۰ اسیر فلسطینی به انواع بیماری‌های خطرناکبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مرکز مطالعات امور اسرای فلسطینی اعلام کرد: بیش از ۶۵۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی دچار انواع بیماری هستند که ۱۴ درصد کل اسرای فلسطینی را که تعدادشان به چهار هزار و ۸۰۰ تن می‌رسد، تشکیل می‌دهند.

رژیم صهیونیستی تمام توافقنامه‌های بین‌المللی مربوط به لزوم آزمایش پزشکی دوره‌ای اسرای فلسطینی جهت تشخیص بیماری‌های آنان و ارائه خدمات پزشکی به این اسرا را نقض می‌کند. تاکنون ده‌ها نفر از اسرای فلسطینی بیمار به‌دلیل بی‌توجهی‌های مدیریت زندان به شهادت رسیده‌اند.

۱۶۰ اسیر فلسطینی از انواع بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان، نارسایی کلیه، ناراحتی قلبی، تحلیل عضله، گرفتگی رگ‌‌ها، دیابت، فشار خون و دیگر بیماری‌های خطرناک رنج می‌برند.

تعداد اسرای فلسطینی مبتلا به بیماری‌های خطرناک به‌ویژه سرطان طی سه سال اخیر به‌خاطر بی‌توجهی‌ها و دیگر عوامل افزایش یافته که تازه‌ترین این اسرا، «ولید دقه» است که از ۳۸ سال پیش در اسارت به سر می‌برد؛ وی به تازگی دچار ضایعه نخاعی و وضعیت جسمی‌اش وخیم شده و به بیمارستان اسرائیلی «برزیلای» منتقل شده است. دقه همچنین از عفونت شدید ریوی و نارسایی کلیه رنج می‌برد.

از زمان روی کار آمدن دولت ائتلافی راست افراطی نتانیاهو و وزیران تندرویی چون «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

«بن گویر» که برای مقابله با حملات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی راهی جز فشار به زندانیان فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان را سخت‌تر خواهد کرد.

وی دستور داده که هر بند از زندان‌های رژیم صهیونیستی که فلسطینیان ساکن آن هستند، تنها یک ساعت آب داشته باشد و اسیران فقط دو دقیقه می‌توانند حمام کنند.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی هم اخیراً اعلام کرد که اسیرانی که بخواهند دست به اعتصاب غذا بزنند را مجازات خواهد کرد.

رهبری جنبش اسرای فلسطینی نیز تاکید کرده بود که با نبرد‌های آزادسازی به اقدامات بن گویر پاسخ خواهد داد و شرایط اسرا اکنون فراتر از گام‌های فردی بن گویر و پیامد‌های آن است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار