تشدید عملیات مقاومتی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها

رزمندگان مقاومت طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ عملیات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها انجام داده‌اند.
کد خبر: ۵۸۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ - 26March 2023

تشدید عملیات مقاومتی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها طی ۲۴ ساعت گذشتهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عملیات مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری طی ۲۴ ساعت گذشته تشدید شده است. ۲۱ عملیات مقاومتی در کرانه باختری از جمله سه عملیات تیراندازی به ثبت رسیده است که مهم‌ترین آن عملیات «حواره» بود که منجر به مجروح شدن سربازان صهیونیست شد.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین «معطی» پرتاب دو کوکتل مولوتف، و وقوع درگیری‌ها را در ۱۵ نقطه را ثبت کرد.

درگیری‌ها در «الراسم»، «العیساویه»، «الطور» در قدس، «النبی صالح»، «دیر بزیغ» در رام الله، «نابلس»، «قلقیلیه»، «أریحا»، «بیت لحم» و «الخلیل» صورت گرفته است.

رزمندگان مقاومت به سمت نظامیان اشغالگر صهیونیستی در ایست و بازرسی «الجمله» در جنین، دروازه «فرعون» در طولکرم و پاسگاه «حواره» در نابلس تیراندازی کردند که در آن دو سرباز اسرائیلی زخمی شدند.

شب گذشته رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که نظامیان این رژیم در جنوب شهر نابلس هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفتند و در این تیراندازی دست‌ کم دو نظامی صهیونیست زخمی شدند.

اخیراً روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت که روزانه چندین عملیات فلسطینیان علیه اسرائیلی‌ها صورت می‌گیرد و تعداد عملیات هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می‌شود.

طی ماه‌های گذشته هم‌زمان با تشدید اوضاع در اراضی اشغالی ناظران امور و کارشناسان سیاسی و نظامی امور منطقه اعلام کردند که اکنون همه نشانه‌ها حاکی از وقوع انتفاضه سوم در کرانه باختری اشغالی است. اتفاقی که هم‌اکنون در این منطقه در جریان است، تا حدی درستی این تحلیل‌ها را ثابت می‌کند.

این مسئله را روزنامه اسرائیل هیوم نیز تایید و در یادداشتی تاکید کرد: اوضاع در (سرزمین‌های اشغالی) به شدت متشنج است و به سوی انفجار اوضاع و انتفاضه‌ای فلسطینی پیش می‌رود.

در همین چارچوب کابینه رژیم صهیونیستی و نهاد‌های آن در ارزیابی چگونگی مقابله با موج عملیات‌های انفرادی فلسطینیان و احتمال وقوع انتفاضه سوم، دچار جنجال و سردرگمی شده‌اند. به ویژه اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر آرام شدن اوضاع در فلسطین اشغالی و به ویژه قدس و کرانه باختری وجود ندارد و صهیونیست‌ها نمی‌توانند حجم عملیات‌هایی که مکرراً توسط فلسطینیان در حال انجام است را پیش‌بینی کنند.

رژیم اسرائیل متوجه شده آنچه که در کرانه باختری و قدس رخ می‌دهد یک موج گذرا نبوده و جبهه فلسطین تبدیل به یکی از تهدیدات راهبردی اساسی برای اسرائیل در سال جاری شده است. با وجود اختلاف نظری که محافل مختلف صهیونیستی در تعیین استراتژی مناسب برای مقابله با وضعیت فعلی دارند، اما همه آن‌ها معتقدند، موج تازه عملیات‌های فلسطینیان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات برای تل‌آویو از سال‌های گذشته است.

«عاموس یادلین» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی (امان) و رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل نیز اخیراً با اشاره به تأثیر بالای عملیات‌های استشهادی فلسطینیان بر افکار عمومی شهرک‌نشینان صهیونیست تأکید کرد: انگیزه فلسطینی‌ها برای انجام عملیات همیشه وجود داشته است، اما این‌جا نوع دیگری از جوانان فلسطینی را می‌بینیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار