مسئول بسیج سازندگی سپاه قم خبر داد؛

تداوم کمک‌های مومنانه به خانواده‌های کم برخوردار توسط سپاه قم

«ایراندوست» از شناسایی ۱۲۴ محله کم برخوردار و تداوم کمک‌های مومنانه سپاه قم به خانواده‌های شناسایی شده در این محله‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ - 26March 2023

تداوم کمک‌های مومنانه به خانواده‌های کم برخوردار در ۱۲۴ محله از سوی سپاه قم

به گزارش دفا‌پرس از قم، سرهنگ «علیرضا ایراندوست» مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی در استمرار کمک‌های مؤمنانه و مواسات اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی قم از سال ۹۹ و آغاز بیماری کرونا نهضت کمک‌های مؤمنانه را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ ایراندوست افزود: هرسال بر بالندگی و توسعه آن افزوده‌شده به‌نحوی‌که طی سال گذشته در ۱۴ مرحله کمک‌های مؤمنانه در بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم با بیان اینکه تا نیمه نخست ماه مبارک رمضان ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان مناطق هدف توزیع خواهد شد، بیان کرد: ارزش ریالی هرکدام از این بسته یک‌میلیون تومان است که ۲۵ درصد از منابع مالی آن را گروه‌های جهادی و خیرین تأمین کرده و بقیه آن توسط سپاه استان تأمین‌شده است.

ایراندوست عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، افزون بر ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در بین جامعه هدف استان توزیع شد و این طرح‌های مؤمنانه در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مردم مؤمن و نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های خیرخواهانه خود را به شمار کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۱۸۷۳۹۴ نزد بانک سپه در خصوص تهیه بسته ارزاق و سبد معیشتی واریز کنند؛ تمام مبالغی که به این حساب واریز می‌شود در طول سال برای تهیه سبد معیشتی استفاده می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم برنج، رب، روغن، مرغ، بسته حبوبات و ... را از اقلام سبد ارزاق نام برد و گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر به نیازمندان و جامعه هدف، ۱۲۴ محله در سطح استان تعریف و بانک اطلاعاتی نیازمندان در قالب آن مشخص‌شده تا کمک‌های مؤمنانه به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی اضافه کرد: در قالب نهضت کمک مؤمنانه، کمیته‌های تخصصی مختلفی شکل‌گرفته و در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشت و درمان، لوازم‌التحریر، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، اشتغال و کارآفرینی و ازدواج آسان به یاری نیازمندان و افراد در معرض آسیب شتافته است.

ایراندوست بابیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در قالب کمیته‌های تخصصی نهضت کمک مؤمنانه خدمات مهمی به نیازمندان ارائه‌شده است، خاطر نشان کرد: ویزیت رایگان و همراهی در تأمین دارو بیماران، بهسازی و تعمیر منازل نیازمندان، آزادسازی ۳۰ زندانی جرائم غیر عمد، حمایت از مشاغل خانگی و تهیه ۱۰۰۰ سری جهیزیه بخشی از این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار