لوکزامبورگ: در مبارزه با داعش به همکاری با روسیه و ایران نیاز داریم

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ خواستار عملیات نظامی هدفمند علیه داعش شده و تصریح کرد که ما در مبارزه با این گروه تروریستی به همکاری با کشورهایی از جمله ایران و روسیه نیاز مندیم.
کد خبر: ۵۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ - 18November 2015

لوکزامبورگ: در مبارزه با داعش به همکاری با روسیه و ایران نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "جین آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در گفتگو با رادیو آلمان به توصیف حملات تروریستی پاریس و تغییراتی که در اتحادیه اروپا ایجاد می کند پرداخته و گفت: من اعتقاد دارم که صورت ما در سایه این حملات تروریستی همان است، اما چین و چروک هایی روی پیشانی ما افتاده است. من اعتقاد دارم که هویت ما بعد از حوادث تروریستی 13 نوامبر همان است. این پروژه ای است که بر مبنای انسانیت، دموکراسی و آزادی ساخته شده است و ما باید از این ارزش ها دفاع کنیم و نباید اجازه دهیم که نابود شود.

وی همچنین خواستار جنگ مشترک علیه داعش شده و این اقدام را مبارزه با وحشی گری نامیده و گفت: چنین اقدامی یک جنگ صلیبی علیه یک کشور یا یک ملت نیست. این یک نبرد در برابر وحشی گری است. و شما می دانید که با ابزار دیپلماسی علیه وحشی گری نتیجه ای به دست نمی آید.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: من امیدوارم که گفتگوها بین اوباما و پوتین به این مسئله منجر شود که ما واقعا بدانیم که در خاورمیانه و بخصوص در سوریه و عراق یک دشمن وجود دارد و آن داعش است و اینکه ما باید روی این دشمن تمرکز کرده و نمی توانیم با آن بر سر یک میز بنشینیم و مذاکره کنیم. پس باید به صورت هدفمند عملیات نظامی را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که کشورهای وجود دارند که به داعش تسلیحات و کمک های مالی ارائه می دهند وگرنه این گروه تروریستی تا این اندازه قدرتمند می شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما به روسیه، آمریکا، ایران و عربستان سعودی و همکاری با آن ها برای توقف جنگ در سوریه نیاز داریم.

منبع : تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار