در دیدار از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح شد؛

امام خامنه‌ای: لزوم مطالعه فعالان عرصه هنری و اهالی مطبوعات/ فرهنگ‌سازی کشور همواره احتیاج به کتاب دارد/ در تولید کتاب‌ کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ خودمان تلاش شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز، ضمن بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند: من همواره مردم و به‌خصوص جوانان را به خواندن کتاب توصیه می‌کنم اما امروز تاکید ویژه‌ای بر لزوم کتابخوانی و مطالعه برنامه‌سازان رسانه‌ای، فعالان در عرصه هنری و هنرهای نمایشی و اهالی مطبوعات دارم.
کد خبر: ۵۸۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 14May 2023

رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند/ امام خامنه‌ای: برای جذب کودکان و نوجوانان هرچقدر می‌توانید از لحاظ کمیت و کیفیت کار کنیدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس مستقر در محل برگزاری سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی (ره)، از سی‌‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند. 

معظم‌له با حضور در نمایشگاه کتاب، با نمایندگان نشر کشور به دیدار و گفت‌وگو پرداختند و دقایقی را مهمان غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی بودند.

حضرت امام خامنه‌ای در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ضمن ابراز خرسندی فراوان از این بازدید، نمایشگاه کتاب را یک همایش عظیم مردمی با جنبه غالب فرهنگ، توصیف کردند و فرمودند: بحمدالله در نمایشگاه کتاب نشانه‌های مژده‌بخش و همت‌ها و انگیزه‌های خوب جوانانه مشاهده می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب براساس آمارهای ارائه شده بالا و میزان کتاب‌های خریداری شده نیز خیلی خوب بوده است.

حضرت امام خامنه‌ای موضوع نشر کتاب در کشور را به‌رغم برخی زمینه‌های نامساعد، رو به پیشرفت خواندند و خاطرنشان کردند: عمده زمینه‌های نامساعد در زمینه نشر مربوط به گرانی کاغذ و در برخی موارد، نامرغوب بودن کاغذ است، البته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرهای خوبی درباره آغاز مقدمات تولید کاغذ مرغوب دادند که امیدواریم این اقدامات به شکسته شدن قیمت بالای کتاب منجر شود.

معظم‌له تاکید کردند: نشر، یک بخش مهم از موضوع کتابخوانی در کشور است و باید امور مربوط به آن، روان و خوب و فراگیر باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: باوجود مشکلات در عرصه نشر، تعداد عناوین کتاب‌های چاپ شده بالا است اما در عین حال شمارگان چاپ کتاب نسبتا پایین است.

حضرت امام خامنه‌ای، کتاب را موضوع مهمی خواندند و تاکید کردند: فرهنگ‌سازی کشور همواره احتیاج به کتاب دارد و به‌رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان درجایگاه بسیار والای خود قرار دارد.

معظم‌له تولید کارهای هنری و رسانه‌ای خوب را نیازمند کتاب و مطالعه دانستند و گفتند: من همواره مردم و به‌خصوص جوانان را به خواندن کتاب توصیه می‌کنم اما امروز تاکید ویژه‌ای بر لزوم کتابخوانی و مطالعه برنامه‌سازان رسانه‌ای، فعالان در عرصه هنری و هنرهای نمایشی و اهالی مطبوعات دارم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سهم بالای کتاب‌های کشور از تألیفات داخل، در خصوص موضوع ترجمه کتاب‌های تالیف داخل نیز خاطر نشان کردند: ترجمه کتاب‌هایی که در داخل نوشته می‌شوند باید مورد توجه جدی قرار گیرد البته باید برای ترجمه این کتاب‌ها از مترجمینی استفاده شود که تبحر کامل را داشته باشند.

حضرت امام خامنه‌ای در بخش دیگری از این مصاحبه، موضوع کتاب کودک و نوجوان را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: باید تا آنجا که امکان‌پذیر است در زمینه تولید کتاب‌های کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ خودمان، تلاش شود تا از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز شویم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به علاقه خود و صرف وقت برای مطالعه کتاب‌های مختلف به‌ویژه کتاب‌های خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم خاطرنشان کردند: این کتاب‌های خاطرات بسیار باارزش هستند و گونه‌ای جدید از تولید کتاب به شمار می‌روند که بانوان نویسنده در این زمینه بسیار فعال هستند و نوشته‌های خوبی دارند.

برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و بین‌المللی از سال ۱۳۶۶ در زمان ریاست جمهوری امام خامنه‌ای آغاز شده و پس از آن در اکثر سال‌های برگزاری، معظم‌له در نمایشگاه کتاب حضور یافته‌اند‌.

بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از این نمایشگاه پس از سه سال و باتوجه به پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در پنجمین روز برگزاری نمایشگاه انجام شد.

سی‌‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) تهران و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار