فتح خرمشهر؛ فتح خون/ در دومین گردهمایی بزرگ قهرمانان خط‌شکن؛

سرلشکر سلامی: «مقاومت» مانع از فقر، عقب‌ماندگی و نابودی ملت‌ها می‌شود

فرمانده کل سپاه گفت: یک ملت اگر در لحظه‌ای حساس و تاریخی از عزت، عظمت، مجد و میراث ماندگار خود حفاظت نکند، حذف خواهد شد و حتی ممکن است که فقیر شود، عقب‌مانده بماند، نامش از جغرافیا حذف شود، و سرمایه‌های مادی و معنوی آن به تاراج رود.
کد خبر: ۵۹۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ - 24May 2023

سرلشکر سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دومین گردهمایی بزرگ قهرمانان خط‌شکن که به‌منظور تجلیل از ۷۰۰ فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس و خانواده‌های ۲۳ فرمانده شهید که در مجتمع فرهنگی ورزشی پنجم آذر برگزار شد، اظهار داشت: در روزی که یکی از ایام الهی و یوم‌الله ارزشمند و جاودان در تاریخ اسلام و ایران سالروز فتح خرمشهر محسوب می‌شود، این مراسم برگزار شده است؛ امروز سالروز یک رخداد عظیم در تاریخ کشورمان پس از انقلاب اسلامی است؛ یعنی در سالروز آزادی ستاره درخشان سپهر روی زمین، سالروز سند اراده و همت ایران سربلند که همان بازگرداندن شهر مقدس خرمشهر به پیکره ایران عزیز اسلامی باشد، قرار داریم.

سردار سلامی افزود: خرمشهر در ۴۱ سال پیش آزاد شد و البته برای آزادسازی آن، رزمندگان بزرگی به شهادت رسیدند که یادشان در قلب‌ها، خاطره‌ها و اذهان این امت همواره با افتخار و احترام گرامی داشته خواهد شد؛ نمونه این شهیدان، «حاج احمد کاظمی» است که صدای او در هنگامه آزادسازی خرمشهر ماندگار شده و یا سردار دست از بدن جدا «حسین خرازی» و شهید سپهبد پاسدار قهرمان، مرد عرصه‌های شکست دادن قدرت‌های به ظاهر بزرگ، «قاسم سلیمانی» از جمله کسانی هستند که نامشان با آزادسازی خرمشهر ماندگار مانده است؛ البته شهیدان والامقام دیگری هم در کسب این افتخار وجود دارند که نمی‌توان نام همه آن عزیزان را ذکر کرد؛ اما همه این شهدا را می‌توان از جمله صحابه عاشورای سال ۶۱ هجری دانست.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: شهادت و جهاد حادثه‌ای در قطعه‌ای از زمان نیست؛ چون شهید به تاریخ نمی‌پیوندد. یک ملت اگر در لحظه‌ای حساس و تاریخی از عزت، عظمت، مجد و میراث ماندگار خود حفاظت نکند، حذف خواهد شد و حتی ممکن است که فقیر شود، عقب‌مانده بماند، نامش از جغرافیا حذف شود، سرمایه‌های مادی و معنوی آن به تاراج رود؛ به عبارت دیگر، اگر ملتی در یک مقطع قوی عمل نکند، ممکن است بشکند.

وی گفت: ارزش شهادت و جهاد با گذشت زمان نه‌تنها کم نمی‌شود و مشعل شهادت کم‌فروغ نمی‌مانَد، بلکه همانند خورشید به نورافشانی ادامه می‌دهد که این ارزش شهادت را نشان می‌دهد. شهدا هرگز در برابر دشمن کرنش نکردند؛ چون در میانه آتش، کار ابراهیمی می‌کردند و در میانه آتش پیش می‌رفتند و سرزمین آزاد می‌کردند؛ شهدا با کار خود، ملت را آزاد کردند و نشان دادند که همچنان در کنار ولی فقیه حضور دارند و کاری را که سست‌ایمان‌ها در عاشورای ۶۱ با ترک کاروان امام انجام دادند، جبران کردند.

سرلشکر سلامی یادآور شد: رزمندگان ما در دفاع مقدس نشان دادند که سینه‌ها را سپر می‌کنند و می‌جنگند، اما سست نمی‌شوند. جهاد در دفاع مقدس مثل حقیقت جاری شد و شما برای نسل‌های بعد سیمای جوانانی شدید که عطر و طعم جهاد را گرفتند؛ البته شهادت هنوز جاری است و جهاد نیز همین‌گونه است؛ به‌عنوان مثال در کشور یمن جهاد می‌کنند و جوانان لبنانی برای پیکاری شرافتمندانه لحظه‌شماری می‌کنند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اگر شما کشور را امن نکرده بودید، امروز ویران بود؛ لذا شما دژ مستحکم امنیت ملت هستید؛ این کشور، رو به پیشرفت است و رهبر عظیم‌الشأن صحابی تمام‌ناشدنی دارد که او را در حلقه خود گرفته‌اند تا عاشورا دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار