نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

مرکز اسناد تاریخی، ملی و انقلاب اسلامی در لرستان تأسیس شود

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اسناد بی‌شماری از لرستان در دیگر مراکز کشور نگهداری می‌شود، بنابراین مرکز اسناد تاریخی، ملی و انقلاب اسلامی در این استان باید تأسیس شود تا مؤلفان بتوانند پژوهش‌های خود را به‌ آسانی انجام دهند.
کد خبر: ۵۹۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ - 26May 2023

مرکز اسناد تاریخی، ملی و انقلاب اسلامی در  لرستان تأسیس شود

به گزارش دفاع‌پرس‌ از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان در جلسه شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی لرستان، اظهار داشت: لرستان بیش از ۵۰۰ شهید در عملیات حاج عمران و ۲۰۰ شهید در سوم خرداد ۱۳۶۱ را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان خاستگاه علما، فقها، ادبا و فرهیختگان زیادی در حوزه‌های مختلف است، افزود: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وظایف خود در طول سالیان گذشته عمل می‌کرد لرستان به وضعیت بهتری در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری دست می‌یافت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگی، و هنری و دینی عنوان کرد: این استان مهد تاریخ، فرهنگ و هنر و از نخستین تمدن‌های شکل‌گرفته در تاریخ است.

وی با اینکه میراث‌بانان فرهنگ و هنر لرستان نیازمند حمایت و توجه ویژه هستند، بیان کرد: اعتبارات ویژه‌ای در طرح تحول فرهنگی ۱۴۰۲ برای این استان لحاظ شود تا عقب‌ماندگی‌ها در این بخش جبران شود.

شاهرخی با تأکید به اینکه مؤسسات قرآنی در لرستان نیازمند حمایت هستند، گفت: نوجوانان و جوانان این استان از اعتبارات لازم برای گسترش فعالیت‌های قرآنی بی‌بهره هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز کرد: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این استان دچار ضعف است و نیمی از جمعیت مردم خرم‌آباد دچار محرومیت در این بخش هستند.

شاهرخی با بیان اینکه تالار مرکزی خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: این تالار نیازمند تکمیل و تجهیز است تا مردم از فعالیت‌های این پروژه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرایی‌کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در لرستان به اعتبار نیاز دارد، افزود: برخی از شهر‌های این استان فاقد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید به لزوم اکرام هنرمندان پیشکوت این استان عنوان کرد: این هنرمندان پس از سال‌ها فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و هنری اکنون دچار مشکلات عدیده هستند و باید از آنان حمایت شود.

وی با بیان اینکه سهمیه بیمه هنرمندان لرستان افزایش یابد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری و اولویت‌بندی برای تولید فیلم‌ها و آثار هنری نوین در راستای جهاد تبیبن در دستور کار قرار بگیرد.

شاهرخی با اشاره به لزوم مستندسازی مبارزات حق‌طلبانه مردم لرستان در رژیم پهلوی گفت: دشمنان ما به‌دنبال وارونه‌کردن حقایق هستند و ما باید تاریخ و هنر این سرزمین را منعکس کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز کرد: اعتبارات چشمگیر برای خلق آثار هنری در اختیار هنرمندان غیربومی که با روح و فضای فرهنگی مردم این استان آشنا نبودند، قرار رگفته است.

شاهرخی با اشاره به خلق آثار ماندگار هنری توسط هنرمندان بومی لرستان اظهار داشت: لازم است که از هنرمندان این استان حمایت ویژه شود تا بتوانند هنر‌های خود را توسعه دهند.

وی افزود: اسناد بی‌شماری از لرستان در دیگر مراکز کشور نگهداری می‌شود، بنابراین مرکز اسناد تاریخی، ملی و انقلاب اسلامی در این استان تأسیس شود تا مؤلفان بتوانند پژوهش‌های خود را به‌آسانی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آثار آماده چاپ مؤلفان بسیاری در این استان به‌علت نبود حمایت و نبود سرمایه سال‌هاست که در گوشه انبار‌ها خاک می‌خورد، عنوان کرد: اعتبارات ویژه‌ای به صاحبان تألیف اختصاص یابد.

وی با اشاره به لزوم نظارت کامل بر فیلم‌های نمایش خانگی بیان کرد: این فیلم‌ها باید هم‌سو و هم‌جهت با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد و همچنین انتظار می‌رود که نظارت کامل بر ساخت بازی‌های رایانه‌ای مروج خشونت انجام شود.

انتهای پیام/         

نظر شما
پربیننده ها