بهانه ی نوشتن یک کتاب؛

تشییع پیکر شهیدان غواص زمینه نوشتن «موفقیت‌شناسی دفاع مقدس» شد

کتاب تازه محمدعلی نژادیان با موضوع «موفقیت‌شناسی دفاع مقدس» منتشر شد. انگیزه‌ نوشتن این کتاب، تشییع پیکر شهیدان غواص بود.
کد خبر: ۶۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ - 28November 2015

تشییع پیکر شهیدان غواص زمینه نوشتن «موفقیت‌شناسی دفاع مقدس» شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، محمدعلی نژادیان  گفت: کتاب تازهام با عنوان «موفقیتشناسی دفاع مقدس» منتشر شد. وی درباره انگیزه نوشتن این کتاب توضیح داد: من با مشاهده تشییع پیکر مطهر شهیدان غواص و فضای معنوی ایجاد شده در جامعه و بهویژه فضای مجازی، این تحول را همچون جنبشی دیدم که باید ادامه پیدا کند زیرا مردانگی این رزمندگان شهید میتواند برای افرادی که آن روزها را فراموش کردهاند و برای نسلهای آینده الگو باشد.

نژادیان درباره شیوه نوشتن این کتاب توضیح داد: شبی که پیکر شهدای غواص تشییع شد، در شبکههای اجتماعی صفحههایی را با عنوان «جنبش شهدای غواص» ایجاد کردم و سپس فکر تالیف کتابی به یاد شهدای غواص به ذهنم رسید تا جنبش معنوی شهدای غواص را ادامه دهم.
 
این نویسنده ادامه داد: تالیف این کتاب را از 30 خرداد 1394 هجری شمسی مصادف با سوم رمضان 1436 هجری قمری به طور شبانهروزی آغاز کردم. البته بعضی مطالب این کتاب از تحقیقاتی هست که در گذشته انجام داده بودم. 18 مرداد 1394 پیشنویس اولیه آن تحویل انتشارات شد.
 
وی در توضیح ماهیت و محوریت کتاب موفقیتشناسی دفاع مقدس به ایرنا گفت: در این کتاب ابتدا «دفاعشناسی» مطرح شده و بعد از آن عنوان «موفقیتشناسی دفاع مقدس» نیز تعریف، تقسیمبندی و تفسیر شده و امید است این مبانی و چارچوب برای موفقیتشناسی دفاع مقدس، باعث تالیف کتابهای تخصصی بسیاری در حوزه دفاع مقدس شود. در این کتاب واژه «دفاع مقدس» برای همه دورانها که دشمنان در جبهههای فرهنگی، اقتصادی، نظامی، سیاسی، سایبری و... علیه ایران و اسلام فعال بودند، تعریف شده است.
 
نژادیان ارائه آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تا بهار 1394 را وظایف امروز ما در عصر حاضر دانست و افزود: بحث جنگ نرم و عملیاتهای فرهنگی که باید امروز انجام شود، تاریخچهای مختصر از جنگ ایران و عراق، مطرح کردن تاریخشناسی برای تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاوران این سرزمین، ماجرای عملیات کربلای 4 و 5، شناسایی واژههای کلیدی در موفقیتشناسی دفاع مقدس و تاسیس یک پایگاه و تشکیلات فرهنگی با عنوان «جنبش شهدای غواص» برخی سر فصلهای این کتاب را تشکیل میدهند.
 
به گفته وی، این کتاب بهای پشت جلد ندارد زیرا با هدف قدردانی از شهیدان غواص تدوین شده است و با توجه به این که موضوع دفاع مقدس موضوعی ملی است لذا ترجیح دادم قیمت پشت جلد نداشته باشد.
نظر شما
پربیننده ها