سیاری در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

برگزاری رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران و چین/ همکاری دو کشور برای مقابله با دزدان دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش‌های مشترک امداد و نجات و عملیاتی و تاکتیکی بین نیروهای دریایی ایران و چین، و همکاری دو کشور برای مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن و باب‌المندب خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ - 13December 2015

برگزاری رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران و چین/ همکاری دو کشور برای مقابله با دزدان دریایی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نداجا در حاشیه دیدار هیئت نظامی چین و در جمع خبرنگاران، درخصوص این دیدار اظهار داشت: در دیدار با هیئت چینی مواردی را جهت امضای سند همکاری بین نیروی دریایی دو کشور مورد توجه و بررسی قرار دادیم.

وی افزود: آموزش نیروها و جابجایی استاد و دانشجو بین دو کشور، یکی از برنامههایی است که در این دیدار مورد توجه قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: تصمیم گرفتهایم دورههای آموزشی در سطح نیروی دریایی دو کشور جهت ارتقای سطح آموزش و انتقال تجربه برگزار کنیم.

امیر سیاری افزود: همچنین در این دیدار درخصوص مسائل فنی، ازجمله تعمیر، نگهداری و نوسازی شناورهای سطحی و زیرسطحی تبادل نظر شد.

وی تصریح کرد: در خصوص مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن و بابالمندب، و همچنین برگزاری رزمایشهای امداد و نجات و عملیاتی و تاکتیکی با هیئت چینی تبادل نظر کردیم.

فرمانده نداجا همچنین از اجرای روند بازدید ناوگروههای دو کشور از بنادر همدیگر خبر داد و گفت: در این رابطه دو کشور بستر لازم جهت بازدید تیمهای مختلف اطلاعاتی، عملیاتی، و فنی را فراهم میکنند.

دریادار سیاری با اشاره به تبادل نظر دو طرف درخصوص همکاری در شمال اقیانوس هند اظهار داشت: همچنین هیئت چینی از ما خواست که تجربه بازپسگیری کشتی چینی از دزدان دریایی را به آنها انتقال دهیم.

وی با تأکید بر گسترش سطح روابط و همکاریهای دو کشور عنوان کرد: برای تحکیم و ارتقای روابط با کشور چین، تبادلات صورت گرفته باید در سطح ستاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گیرد.

«وانگ دنگ جون» دستیار فرمانده نیروی دریایی چین نیز درباره این دیدار به خبرنگاران گفت: این اولین باری است که یک هیئت آموزشی نظامی چین به ایران سفر کرده؛ که نویدبخش آغاز تعاملات خوبدو کشور است.

وی با بیان اینکه ارتش دو کشور در بسیاری از زمینهها دارای نقاط مشترک هستند، افزود: کشور ایران و چین دارای سابقه دیرینه و ارتباط دوستانهای هستند، و امیدواریم با تلاش نیروی دریایی دو کشور، در بسیاری از زمینهها سطح همکاریهای ایران و چین گسترش یابد.

دستیار فرمانده نیروی دریایی چین تصریح کرد: توافق درخصوص سفر هیئتهای عالیرتبه نظامی ایران و چین به دو کشور و برگزاری رزمایش مشترک ناوی ازجمله برنامههای مهم مطرح شده در این دیدار بود.

این مقام نظامی ارشد کشور چین خاطرنشان کرد: همانطور که دریادار سیاری گفتند، همکاریها در برخی از موارد آغاز شده و در برخی موارد دیگر تدارکات لازم جهت اجرای برنامه صورت میگیرد، و با تلاش نیروی دریایی دو کشور امیدواریم در آینده سطح همکاری بین ایران و چین گسترش یابد.

هیئت آموزشی- نظامی چین در سفر به ایران، از دانشگاه افسری امام خمینی(ره)، ناو جمهوری اسلامی دماوند، مرکز درجهداری نیروی دریایی، و مرکز آموزشی تکاوری منجیل بازدید خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها