حجت‌الاسلام حاجی صادقی در نشست خبری:

جشنواره سلمان فارسی نیروهای مسلح 26 آذر برگزار می‌شود/ اخبار منتشره درباره تعداد نیروهای سپاه در سوریه کذب است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران از برگزاری جشنواره سلمان فارسی نیروهای مسلح در روز پنجشنبه 26 آذر ماه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ - 15December 2015

جشنواره سلمان فارسی نیروهای مسلح 26 آذر برگزار می‌شود/ اخبار منتشره درباره تعداد نیروهای سپاه در سوریه کذب است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره سلمان فارسی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم پرداختن به پژوهش اظهار داشت: امروز روزی است که به جای اینکه نفت صادر کنیم باید به صدور علم توجه داشته باشیم. به عبارت دیگر در عرصه امنیت، مدیریت، فرهنگ و سیاست باید به این نکته دقت کنیم که بهترین راه دستیابی به تعالی، تحقیقمحور بودن است.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی ما ناتوانی در استخراج نیازها و توانمندیهای علمی است، افزود: حرفهایی که برای جدی گرفتن تحول در علوم انسانی زدهایم فقط در سطح شعار دادن باقی مانده است؛ به همین خاطر محققان، حوزه علمیه و دانشگاهها باید با اهتمام و باور بیشتری این مهم را انجام دهند؛ تا بتوانیم خود را از انسانشناسی اومانیستی نجات دهیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: اسلام بیش از فمنیسم به حقوق زنان توجه کرده و آن آزادی که در قرآن برای انسان در نظر گرفته شده بر آزادی لیبرالیستی برتری دارد.

حجتالاسلام حاجی صادقی تصریح کرد: در تحول علوم انسانی با مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی فاصله داریم.

وی در ادامه درباره پژوهشگاه امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: خروجی سه دهه فعالیت این پژوهشگاه بیش از 700 اثر، دهها کار تحقیقاتی و صدها کتاب آموزشی تا سال گذشته بوده؛ که تمام این فعالیتها فقط در حوزه ماموریتی سپاه و بسیج بود.

حجتالاسلام حاجی صادقی افزود: اما از سال 93 بنا بر کار کارشناسی که در ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت با اجازه رهبری حوزه مأموریتی این پژوهشگاه به تمامی نیروهای مسلح تسری یافت و همه نیروهای مسلح از لحاظ متون آموزش علوم اسلامی و انسانی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه جشنواره سلمان فارسی با مشارکت همه نیروهای مسلح برگزار میشود، گفت: تکریم پژوهش و پژوهشگر، حمایت از مراکز و مجموعههایی که کار پژوهشی در نیروهای مسلح انجام میدهند، کمک به تولید علم و کمک به تحقق مطالبات رهبری، تعامل بیشتر مراکز پژوهشی نیروهای مسلح با یکدیگر و معرفی و تجلیل از آثار برجسته پژوهشی اهداف پیشبینی شده برای این جشنواره است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: اولین جشنواره سلمان فارسی نیروهای مسلح 26 آذر با سخنرانی آیتالله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و جتالاسلام صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح و حجتالاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در سالن همایشهای رسول اکرم(ص) قم برگزار میشود.

وی درباره آثار ارسالی به همایش نیز بیان کرد: این آثار در شش بخش فقه اصول قرآن و حدیث، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام، مطالعات انقلاب اسلامی و علوم تربیتی رفتاری و روانشناسی بررسی شده است.

حاجی صادقی درتوصیهای به دانشگاهها و مراکز آموزشی کشور گفت: در مباحث اقتصاد، جامعهشناسی و مدیریت باید مبنای فعالیتها انسانشناسی باشد؛ یعنی در همه این رشتهها باید موضوع خود را مبتنی بر انسانشناسی قرآنی انجام دهند.

* کشتار شیعیان نیجریه نتیجه فتنهگری مستکبران است

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درخصوص جنایت اخیر ارتش نیجریه گفت: بسیار متاسفیم که چنین جنایتی در حق مسلمانان نیجریه صورت گرفت. مستکبران در برابر بیداری اسلامی احساس خطر میکنند و چون مرگ تدریجی خود را در مواجهه با بیداری اسلامی قطعی میبینند، با تمام وجود تلاش میکنند تا جلوی این امر را بگیرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کشتار شیعیان در نیجریه را نتیجه اقدامات صهیونیستها و جبهه استکبار دانست و تأکید کرد: مسئولان کشورمان هرچه که میتوانند در عرصه دیپلماسی تلاش کنند، تا مسلمانان مورد اذیت و آزار قرار نگیرند.

حاجی صادقی کشتار مسلمانان نیجریه توسط ارتش این کشور را فتنهگری دانست و افزود: دشمنان اسلام با این اقدامات میخواهند عنوان کنند که اتفاقات رخ داده نتیجه فرقهگرایی است؛ به همین خاطر باید مسلمانان ید واحده در برابر جبهه استکبار باشند؛ تا به پیروزی دست یابند.

وی ادامه داد: البته دولت نیجریه از منظمترین دولتها بوده، و شاید آنچه اتفاق افتاده مشکلی از ناحیه ارتش باشد؛ بنابراین امیدواریم دولت بتواند ارتش را کنترل کند. زیرا مسلمانان این کشور از بهترین شهروندان محسوب میشوند.

* تکذیب اخبار منتشره درباره تعداد نیروهای سپاه در سوریه

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی رسانههای خارجی خبر از کاهش نیروهای ایران در سوریه دادهاند، گفت: آمارهایی که از سوی این رسانهها اعلام میشود مبنی بر اینکه هفت هزار رزمنده ایرانی در سوریه وجود دارد و یا اینکه این تعداد به 700 نفر کاهش یافته؛ هیچکدام درست نیست.

حاجی صادقی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران از جبهه مقاومت دفاع میکند و خسته نمیشود؛ حتی اگر شهدایی همچون حاج حسین همدانیها را هم در این راه تقدیم کنیم، از هدف خود دست بر نمیداریم. دشمنان باید بدانند جمهوری اسلامی از مقاومت حمایت میکند و کوتاه نمیآید.

وی افزود: این درحالی است که غربیها پنج سال میگفتند ایران نباید در مذاکرات مربوط به سوریه حضور داشته باشد؛ اما الان به این نتیجه رسیدند که میگویند بدون ایران مذاکرات نتیجهای ندارد.

حاجی صادقی در پاسخ به سوالی پیرامون موضعگیری سپاه در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هم عنوان کرد: حضور حداکثری و اصل انتخابات همواره برای دشمنان یأسآور است و این همواره موضع اصلی ما بوده؛ اما با این حال سپاه نسبت به جناحبندیها و مصادیق ورود نمیکند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر احتمال تبدیل پژوهشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: این موضوع هرگز اتفاق نمیافتد؛ زیرا معتقدیم مراکز دانشگاهی به پژوهش اهمیت لازم را نمیدهند؛ به عبارت دیگر دانشگاهها باید به دنبال پژوهشگاهها باشند؛ بنابراین چنانچه میخواهیم کار پژوهشی در کشور افزایش یابد، باید از تبدیل شدن مراکز پژوهشی به دانشگاه پرهیز کنیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان تأکید کرد: مدیران کشور به دور از مباحث سیاسی و جناحی به هم کمک کنند تا پژوهش روز به روز در کشورمان پیشرفت کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار