حسنی آهنگر در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس اعلام کرد

آمادگی دانشگاه امام حسین(ع) برای ارائه آموزش ویژه به خبرنگاران/ سناریوی هماهنگ رسانه‌های غربی

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه در میان رسانه‌های خودی به نوعی احساس رقابت وجود دارد، گفت: برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی خبرگزاری‌های کشور و ایجاد هم‌افزایی بین آن‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ - 16December 2015

آمادگی دانشگاه امام حسین(ع) برای ارائه آموزش ویژه به خبرنگاران/ سناریوی هماهنگ رسانه‌های غربی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، دکتر محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به نقش مؤثر رسانههای غربی در جهت تحقق اهداف نظام سلطه اظهار داشت: این رسانهها به شدت در خدمت نظام سلطه هستند و افکار عمومی در غرب و حتی سایر نقاط جهان را به سمتی که مد نظرشان است، هدایت میکنند.

وی با بیان اینکه رسانهها و خبرگزاریهای همسو با نظام اسلامی، کمتر با همدیگر همافزایی دارند، افزود: در اغلب رسانههای غربی یک خبر درشتنمایی و خبرهایی نیز بایکوت میشوند، و این رسانهها سناریویی یکسان دارند؛ اما در میان رسانههای خودی به نوعی احساس رقابت وجود دارد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: هنوز در این زمینه به آن بلوغی که باید برسیم، نرسیدهایم و نگاهی جزیرهای به موضوعات داریم.

حسنی آهنگر گفت: برای رفع این مشکل، میتوان از ظرفیت دانشکده فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین(ع) استفاده و دورههای توانمندسازی کوتاهمدتی را برای کارکنان خبرگزاریهای همسو برگزار کرد؛ که خبرگزاری دفاع مقدس نیز میتواند در این زمینه ایفای نقش کند.

وی اضافه کرد: برای برگزاری این دورهها و فعالیت در بُعد آموزشی و توسعه پژوهشی آمادگی خود را اعلام و این موضوع را یک کار مهم تلقی میکنیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به رواج سبکهای جدید ارسال مطالب و اخبار بیان کرد: در پشت صحنه اکثر سیستمهای جدید خبری همچون «تلگرام» یک کار دانشجویی قرار داشته است. حال باید دید که ما در این حوزه چه میکنیم و تا چه حد افراد توانمند تربیت کردهایم.

حسنی آهنگر با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص دانشگاهها و نقش دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی عنوان کرد: در بررسیهایی که انجام دادهایم مشخص شد که رهبر انقلاب اسلامی درباره برخی موارد، یک جمله را بیش از سیصد چهارصد بار تکرار کردهاند؛ که با وجود چنین آماری احساس میشود ایشان در رسانههای خودی نیز تنها هستند.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات فراروی کشورمان و جنگ نرم گفت: دنیای استکبار با پی بردن به این نکته که دیگر نمیتوان با زور تفکر آمریکایی و غربی را به سایر جوامع تحمیل کرد، به دنبال تحقق اهداف خود با استفاده از جنگ نرم است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پایان با تأکید بر لزوم پرداختن به تکنیکها و ابعاد جنگ نرم در قالب دورههای توانمندسازی تصریح کرد: خبرگزاری دفاع مقدس باید به الگوی رسانهای در این زمینه تبدیل شود.

نظر شما
پربیننده ها