«همایش ملی استاد مشفق کاشانی» در حوزه هنری برگزار می‌شود

نخستین «همایش ملی استاد مشفق کاشانی» دوشنبه 28 دی‌ماه با حضور جمع کثیری از اهالی ادبیات و مسئولان فرهنگی و ادبی کشور در حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ - 10January 2016

«همایش ملی استاد مشفق کاشانی» در حوزه هنری برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس همزمان با اولین سالگرد درگذشت مرحوم استاد مشفق کاشانی، نخستین دورۀ «همایش ملی استاد مشفق کاشانی» به همت دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، سازمان بسیج هنرمندان، خبرگزاری فارس و موسسه فرهنگی ـ رسانهای اوج، برگزار خواهد شد.

علاقهمندان برای حضور در این مراسم که دوشنبه 28 دیماه از ساعت 15 تا 17 با حضور اهالی شعر و ادب و جمعی از مسئولان فرهنگی برگزار میشود، میتوانند به «سالن سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

عباس کیمنش ملقب به «مشفق کاشانی» در سال ۱۳۰۴ در شهر کاشان زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران به پایان برد. او با اخذ درجه فوق لیسانس به تدریس مشغول شد و مدت ۳۷ سال در آموزش و پرورش به تربیت نسل جوان کشور پرداخت.

استاد مشفق کاشانی که علاوه بر عضویت در انجمن قلم ایران، ریاست شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت مدیره انجمن شاعران ایران را نیز برعهده داشت در 28 دی ماه 1393 و در حالی که به شعرخوانی مشغول بود از حال رفت و در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

برخی از آثار استاد مشفق به شرح ذیل است:
«صلای غم» تضمین ۱۲ بند محتشم کاشانی
«خاطرات» (سال ۱۳۲۴)
«سرود زندگی» (سال ۱۳۴۲)
«شراب آفتاب» (سال ۱۳۴۲)
«آذرخش» (گزینه اشعار)
«آینه خیال» (سال ۱۳۷۲)
«بهار سرخ سرود» (سال ۱۳۷۳)
«هفت بند التهاب» (سال ۱۳۷۵)
«نقشبندان غزل» (سال ۱۳۶۵)
«انوار ۱۵خرداد» (سال ۱۳۶۵)
«خلوت انس»، سه مجلد با همکاری رضا اسماعیلی
تصحیح «دیوان حاج سلیمان صباحی بیدگلی» با همکاری پرتو بیضایی (سال ۱۳۴۰)
«مجموعه شعر جنگ»
تذکره شاعران معاصر
راز مستان

حضور در این همایش برای عموم علاقهمندان آزاد است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار