دارالفتوای مصر:

تروریست‌ معرفی کردن مسلمانان از سوی دولت اسلواکی غیرعقلانی است

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر نسبت به اظهارات نخست‌وزیر اسلواکی مبنی برعدم پذیرش مهاجران مسلمان ابراز نگرانی کرد و گفت: تروریست‌ معرفی کردن مسلمانان از سوی دولت این کشور غیرعقلانی است.
کد خبر: ۶۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ - 10January 2016

تروریست‌ معرفی کردن مسلمانان از سوی دولت اسلواکی غیرعقلانی است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،مرکز رصد اسلامهراسی وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیهای ضمن ابراز نگرانی از اظهارات رابرت فیکو، نخستوزیر اسلواکی که بر ضرورت عدم پذیرش مهاجران مسلمان و مبارزه با تشکیل یک اقلیت مسلمان یکپارچه در این کشور تأکید کرده بود، ابراز نگرانی کرد و گفت: اقدام دولت اسلواکی در تروریست معرفی کردن تمامی مسلمانان و این که آنها خارج از قانون هستند، غیرعقلانی است.

در این بیانیه آمده است: اظهارات و اقدامات تحریکآمیز مستمر علیه مسلمانان در تبلیغات انتخاباتی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم امنیت شهروندان و خانوادههای مسلمان در اسلواکی را که بخشی اساسی و جداییناپذیر از جامعه این کشور هستند، تهدید خواهد کرد.

مرکز رصد اسلامهراسی وابسته به دارالفتوای مصر در این بیانیه، از موضع وزیر امور مهاجران و پناهندگان آلمان که اظهارات و اتهامات دولت اسلواکی نسبت به مسلمانان را مورد انتقاد قرار داده بود، تمجید کرد.

در این بیانیه آمده است: اظهارات نخستوزیر اسلواکی مبنی بر این که این کشور مخالف مهاجرت از کشورهای مسلمان است تا از حملاتی مشابه تیراندازیهای پاریس پیشگیری شود، شوکآور است.

مرکز رصد اسلامهراسی وابسته به دارالفتوای مصر بیان کرد: ما اکنون نیازمند مواضع و اظهاراتی عقلانی هستیم که منجر به نشر نفرت و شعلهورشدن درگیری و تنش در جوامع نشود، زیرا مسلمانان امروز بخشی فعال و تأثیرگذار در جوامع اروپایی هستند و مشارکت آنها در عرصههای مختلف این جوامع به مقابله با تندروی، تروریسم و اقدامات جنایتکارانه کمک خواهد کرد.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار