بازتاب توقیف 2 شناور رزمی آمریکایی‌ها در رسانه‌های غربی

توقیف دو شناور رزمی نیروی دریایی آمریکا به همراه 10 نفر از سرنشینان آن، از سوی رسانه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای داشت.
کد خبر: ۶۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ - 13January 2016

بازتاب توقیف 2 شناور رزمی آمریکایی‌ها در رسانه‌های غربی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، توقیف دو شناور رزمی نیروی دریایی آمریکا به همراه 10 نفر از سرنشینان آن، از سوی رسانههای غربی بازتاب گستردهای داشت که حتی سخنرانی سالانه اوباما در کنگره این کشور را تحت شعاع خود قرار داد.

فایننشالتایمز نوشت: سرنشینان دو شناور نیروی دریای آمریکا روز سهشنبه در خلیج فارس از سوی مقامات ایرانی بازداشت شدند، عاملی که میتواند عامل ایجاد یک اصطکاک جدید بین تهران و واشنگتن آنهم تنها چند روز پیش از «روز اجرای توافق هستهای» شود.

رویترز نیز در گزارشی با اعلام اینکه ایران 10 تفنگندار آمریکایی را بازداشت کرده است، اعلام کرده است که ایالات متحده انتظار دارد که این افراد به سرعت آزاد و بازگردانده شوند. البته رویترز در گزارشی که ساعاتی پیشتر منتشر کرده بود اعلام کرده بود که ایران از تفنگنداران بازجویی کرده است و آزادی سریع و فوری آنها را رد کرده است.

سیانان نیز گزارش داد که 10 تفنگدار دریایی ایالات متحده که به دست سپاه پاسداران بازداشت شدهاند، تحت بازجویی قرار گرفتهاند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد که ایالات متحده انتظار دارد که تفنگنداران دریایی بازداشت شده سریع آزاد شوند.

واشنگتنپست نیز در مطلبی با اشاره به بازداشت این 10 تفنگندار دریایی آمریکا، به نقل از پنتاگون نوشت: ایران وعده داده است تا آنها را به زودی آزاد کند.

لسآنجلس تایمز نیز در خبری مشابه، به نقل از پنتاگون اعلام کرد که دو قایق و 10 ملوان توسط ایران توقیف شدهاند اما به سرعت بازگردانده خواهند شد.

شبکه تلویزیونی ام.اس.ان.بی.سی. نیز به نقل از جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در حال حاضر در حال رصد وضعیت است و هنوز کاملا مشخص نشده است که چه چیزی رخ داده است. وی افزود که مقامات ایرانی تأیید کردهاند که ملوانان سالم هستند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که آزاد کردن ملوانان آمریکایی خیلی به طول نمیانجامد.

نشریه دیلی تلگراف انگلیس نوشت که ایران خواستار عذرخواهی آمریکا پیش از آزادی 10 ملوان این کشور شده است.

نظر شما
پربیننده ها