سرلشکر فیروزآبادی:

مقایسه بین حقیقت عقلانی دین با تروریسم جاهلانه است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یک وقتی افراد جاهل پیدا نشوند بین دین و حقیقت عقلانی دین و متفکرپسند اسلامی و جهانی با تروریسم بخواهند مقایسه‌ای بکنند. این مقایسه، مقایسه‌ای جاهلانه و احمقانه است.
کد خبر: ۶۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ - 16January 2016

مقایسه بین حقیقت عقلانی دین با تروریسم جاهلانه است

به گزارش دفاع پرس به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سالروز شهادت سید مجتبی نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر اظهار داشت: ما یک کسی مثل شهید نواب صفوی داریم که، آن راهبرد عظیم و بزرگ را در دوران خفقان طاغوت در لباس روحانیت و در چهره صیانت مطرح میکند؛ یعنی در واقع کلام خدا را جاری میکند، «فقاتلوا ائمة الکفر» میگوید: که ما هر کس را که تشخیص دهیم در نفوذ به کشور ما و در تعدی و تجاوز به حریم اسلام، بخواهد در قانونگذاری و در اداره مملکت، عملی انجام بدهد، سزای او حکم خداست، و ما آن را اجرا میکنیم.

وی افزود: طلبه بایستی با حرص وارد درس طلبگی شود. حرص را باید از نواب بیاموزد. چرا ما سر مزار نواب و حول محور مزار او، مدرسه علمیه نداشته باشیم، که طلاب یک دوره از درسشان را در آنجا بگذرانند و با نواب مأنوس بشوند و روح نواب را بشناسند و این روح بزرگی را که استاد بزرگوار انقلابی ما حضرت آیتالله جوادی آملی فرمودند که "فضل خدا بود که (این روح بزرگ را) داده بود به نواب صفوی و یارانش"؛ این روح را بشناسند. طلبهای که میخواهد حجت امام زمان(عج) بر مردم بشود، اسوه و الگویی مثل نواب صفوی میخواهد.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه به نقل قول مقام معظم رهبری درخصوص شهید نواب صفوی اشاره کرد و تصریح کرد: ایشان اولین جلسهای که با نواب روبهرو شدند، را خیلی زیبا تصویر میکنند و میفرمایند که "به ما گفتند که آقای نواب صفوی میآیند و میروند به مدرسه مرحوم عابدزاده؛ گفتیم ما هم بیاییم ایشان را زیارت کنیم؛ راه افتادیم و رفتیم به سمت آنجا؛ در بین راه دیدیم که یک سیدی با حرارت و با عظمت میآید؛ سید جوانی که اطرافش را جمعیتی احاطه کرده و ایشان در آن وسط آرام و قرار ندارد و همینطوری میجوشد و آدمهایی که در خیابان از روبهرویش عبور میکنند، یکی یکی آنها را بر حسب کاری که دارند امر به معروف و نهی از منکر میکند"؛

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رهبر عزیز ما بیان میفرمایند که "اولین آتش از اسلام که در دلها افتاد از نواب بود. بنابراین، طلبه باید آتش اسلام در دلش بیفتد."

وی تصریح کرد: «فقاتلو ائمة الکفر» یک راهبرد صحیح مبارزه بود؛ که این بعداً به تأیید علمای اسلام، چه اهل تسنن و چه شیعه رسیده که بر مسلمانان واجب است که سران کفر، طواغیت و نفوذیهای دشمنان غربی و شرقی را در جهان اسلام، چه حکومت میکنند یا در حکومت نفوذ میکنند، برای اینکه منافع ملت را ضایع کنند یا برای اینکه انحرافی در دین ایجاد کنند؛ به اینها اجازه چنین کاری داده نشود؛ که این یک هنر، یک مبارزه هنرمندانه و مجاهدانه، یک عمل عقلانی و مورد تأیید، و سنت پیامبران است.

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: سید مجتبی آمد و جمعیت را به میدان کشید. یک نمونهاش برای وقتی است که نواب به اردن میرود در کنفرانس اسلامی شرکت میکند که همه سران کشورهای اسلامی آنجا هستند و بدون اینکه آنجا صحبت کند به شاه اردن میگوید که "به این انگلیسیها اعتماد نکن"؛ این شجاعت است. کل این جمعیت که سران کشورهای اسلامی بودند را با خود به یک مسجد در مرز سرزمینهایی که توسط صهیونیستها اشغال شدهاند، میبرد. نیروهای مسلح اشغالگر هم در آنجا مستقرند، و توپ و تانک و مسلسل مستقر کردهاند تا اگر کسی از سیم خاردار رد شد، او را هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: تا همراهان نواب میخواهند که حرفی بزنند، سید مجتبی سیمهای خاردار را باز میکند و به مسجد میرود و بقیه هم پابهپای ایشان میروند و آنجا نماز جماعتی میخوانند و بیرون میآیند و وقتی به سر جایشان برمیگردند، شاه اندونزی میگوید، "سید ما را اینجا بردی، اسرائیلیها ما را میکشند." نواب میگوید "به جدم شما را بردم تا کشته شوید تا ملتهای مسلمان بیدار شوند که این اشغالگران چرا پسران ما را کشتند. این قابل تصور نیست و طلبهها باید بیایند سر قبر سید مجتبی نواب صفوی راز و نیاز کنند و با او حرف بزنند، زندگی او را بخوانند و رشادتهای او را بشناسند و یاد بگیرند، در مملکت اسلامی نباید کسانی پیدا شوند که بتوانند، حدود اسرار کشور، حدود خط امام، و حدود مقدس اسلام را بشکنند؛ اگر کسی پیدا شود که چنین عمل میکند و در این زمینه مینویسد، و خطیبی پیدا شود که در این زمینه سخنرانی و مصاحبه میکند، طلبه نباید اینها را بشنود و ساکت باشد."

عضو تشخیص مصلحت نظام همچنین ضمن محکوم کردن تروریسم اظهار داشت: آن چیزی که ما بهعنوان تروریسم محکوم میکنیم و امروز اسلام گرفتارش است که یک عدهای راه افتادند و مردم بیگناه و مردم کوچه و بازار و کودکی را فقط به خاطر اینکه اعتقادی دارند که با اعتقاد آنها سازگار نیست، میکشند و به قتل میرسانند، این تروریسم است و این تروریسم از نظر اسلامی هم محکوم است.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: کشتن کسی که فردی را نکشته و گناهی را مرتکب نشده از نظر قرآن محکوم است و اگر کسی بیگناهی را بکشد، جهنمی است و اسلام هم او را اعدام میکند و در همه جای دنیا او را اعدام میکنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: تروریسم محکوم است. یک وقتی افراد جاهل پیدا نشوند بین دین و حقیقت عقلانی دین و متفکرپسند اسلامی و جهانی با تروریسم بخواهند مقایسهای بکنند. این مقایسه، مقایسهای جاهلانه و احمقانه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار