سردار دهقان در دیدار مشاور امنیت ملی عراق:

کمک‌های ایران به عراق برای پیروزی نهایی بر تروریسم ادامه می‌یابد

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشورمان برای تداوم کمک‌های همه‌جانبه به دولت و ملت عراق برای پیروزی نهایی بر تروریسم و حامیان آنان را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ - 17January 2016

کمک‌های ایران به عراق برای پیروزی نهایی بر تروریسم ادامه می‌یابد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق که برای انجام یک دیدار رسمی به کشورمان سفر کرده است، صبح امروز با حضور در محل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقهای و بین المللی گفتگو کرد.

سردار دهقان در این دیدار طی سخنانی با تبریک پیروزیهای اخیر نیروهای مسلح عراق در آزادسازی رمادی، بر حمایت و پشتیبانی از دولت، ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از کشور دوست و برادر عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزیر دفاع کشورمان، اتحاد گروههای شیعی و سنی و اقوام مختلف در عراق در مبارزه با تروریسم را دستاورد بزرگی ارزیابی کرد که باید تا پیروزی کامل بر داعش و پس از آن نیز با انسجام بیشتر تداوم یابد.

سردار دهقان افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق یک نگاه فرا قومی و فرا مذهبی  است و تقویت همگرایی در این کشور موجب میشود عراق در جنگ به پیروزی برسد و پس از آن در صلح و آرامش، روند توسعه و تعالی را با سرعت بیشتری طی کند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشورمان برای تداوم کمکهای همهجانبه به دولت و ملت عراق برای پیروزی نهایی بر تروریسم و حامیان آنان را اعلام کرد.

در این دیدار فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق نیز با تبریک رفع تحریمهای ایران گفت: فصل جدیدی از همکاریهای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.

فالح فیاض با اشاره به پیروزیهای اخیر ارتش و نیروهای مردمی در عراق گفت: داعش رو به اضمحلال و فروپاشی است و روند پیروزیها، با فداکاری و پایداری ملت عراق ادامه خواهد یافت.

وی با تجلیل از نقش نیروی بسیج مردمی عراق، از این نیروها بهعنوان پشتوانه مستحکم برای نیروهای مسلح عراق در دفاع از تمامیت ارضی و آرمانهای ملت عراق یاد کرد و افزود: کمک ایران در مقابله با دشمنان و غلبه بر آنان بسیار کلیدی و حائز اهمیت بوده و موجب شده است تا ملت عراق پیروزیهای خود را شتاب بخشند.

در این دیدار همچنین دو طرف، تحولات امنیتی عراق بهویژه مبارزه با گروه تکفیری – تروریستی داعش را بررسی کردند.

نظر شما
پربیننده ها