سردار دهقان:

تحریم‌ها تأثیری بر روند توسعه صنایع موشکی ایران ندارد/ رونمایی دستاوردهای جدید موشکی

وزیر دفاع با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی ایران گفت: تحریم افراد و شرکت ها تاثیری بر روند توسعه و تقویت صنایع موشکی ما ندارد و البته این را در عمل و با رونمایی از دستاوردهای جدید موشکی نشان خواهیم داد.
کد خبر: ۶۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ - 18January 2016

تحریم‌ها تأثیری بر روند توسعه صنایع موشکی ایران ندارد/ رونمایی دستاوردهای جدید موشکی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه شورای راهبردی وزارت دفاع طی سخنانی با  تبریک موفقیت بزرگ و دستاورد سترگ جمهوری اسلامی ایران در رفع تحریمهای بی منطق و ظالمانه به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و ملت رشید و سرافراز ایران گفت: با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، مقاومت بینظیر ملت حماسهآفرین ایران اسلامی و مجاهدت و مدیریت دولت خدمتگزار بهویژه دستگاه دیپلماسی کشور، این پیروزی را از دستاوردهای سیاست مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیمالشأن انقلاب اسلامی بهویژه شهدای هسته ای و تجلیل از خانواده صبور و مکرم آنان تصریح کرد: تثبیت حقوق هستهای جمهوری اسلامی ایران، دستاورد خون شهیدان و حاصل مجاهدت دانشمندان و نخبگان عزیز و فرهیختهای است که هستی خویش را برای حفظ و تداوم فعالیتهای صلحآمیز هستهای جمهوری اسلامی ایران فدا کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه به فرجام رسیدن برجام خط بطلانی بر دروغپراکنی، جنگ روانی و سناریوهای آشکار و پنهان نظام سلطه و سیاست ایرانهراسی آنان بود، گفت: بی تردید با رفع موانع و پس از گذار از این مرحله حساس، ملت و دولت با همدلی و همزبانی، هوشیاری و بصیرت و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان و استعداد داخلی، ظرفیتهای ملی، منطقهای و بینالمللی را برای پایهریزی زیرساختهای نیرومند بهمنظور رشد و شکوفایی پایدار و فزاینده کشور در همه زمینهها بهکار خواهند گرفت.

دهقان رویکرد وزارت دفاع را در دوران پسا تحریم علاوه بر تقویت بی وقفه توان و بنیه دفاعی کشور و نیروهای مسلح، بسیج قابلیتها و توانمندیهای این وزارتخانه و صنایع وابسته برای شتاب بخشیدن به ایجاد اشتغال و کمک به پیشرفت و اجرای طرحهای زیربنایی در کشور عنوان کرد.

وزیر دفاع افزود: در عرصه دیپلماسی دفاعی نیز با گسترش همکاری دفاعی با همسایگان و کشورهای مختلف جهان، ضمن کمک به تثبیت صلح، ثبات و امنیت، با مولفههای ناامنی بهویژه تروریسم افسارگسیخته که امروز امنیت همه شهروندان در سراسر جهان را به مخاطره انداخته، به شدت مقابله خواهیم کرد.

دهقان در ارتباط با اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش برای اعمال تحریمهای جدید به بهانههای نامربوط نشان از تداوم سیاستهای خصمانه آمریکا و کینهورزی علیه ملت ایران و تلاش بیهوده برای تضعیف قدرت دفاعی ایران است؛ که به امنیت، ثبات و آرامش منطقه هیچ کمکی نمیکند.

وزیر دفاع تاکید کرد: صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و متکی بر دانش، تخصص و زیرساختهای صنعت دفاعی است و تحریم افراد و شرکتها تاثیری بر روند توسعه و تقویت آن ندارد و البته این را در عمل و با رونمایی از دستاوردهای جدید موشکی نشان خواهیم داد.

سردار دهقان در پایان گفت: امروز در پسا برجام، ملت ما با حفظ وحدت، انسجام و حضور آگاهانه و هوشمندانه خود در صحنه تحت زعامت و رهبری مقام معظم رهبری ضمن بهرهبرداری کامل از فرصتهای اجرایی شدن برجام، با نهایت دقت، اقدامات دشمن را رصد و متناسب با آن واکنش تعیینکننده و پشیمانکننده خواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار