سردار فدوی:

شکست نیروهای آمریکایی در خلیج فارس برای دنیا ناامنی ایجاد می‌کند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها هزاران توان هم که داشته باشند شکست نیروهایشان در خلیج فارس برای دنیا ناامنی ایجاد می کند؛ بر این اساس آمریکایی‌ها به خاطر حفظ سلطه بر منطقه و ما به خاطر انسان دوستی از درگیری در منطقه پرهیز کردیم.
کد خبر: ۶۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ - 22January 2016

شکست نیروهای آمریکایی در خلیج فارس برای دنیا ناامنی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع پرس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی "عصر" که از شبکه افق پخش شد، درباره دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس که چندی پیش روی داد، اظهار داشت: خلیج فارس منطقه حساسی است به همین خاطر خیلی از تحلیلگران دنیا این منطقه را مهم ترین منطقه جهان معرفی می کنند؛ این اهمیت هم ناشی از اصالت منطقه و دو عامل جغرافیا و شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران است.

وی با تاکید بر اینکه هر اتفاقی در این منطقه روی دهد تاثیرات خود را بر جهان می گذارد، بیان داشت: عبور از آب راه های سرزمینی یک کشور میتواند انجام شود و در مناطق مختلفی هم روی میدهد اما ما در رابطه با آمریکاییها قائل به این نیستیم که عبور آنها از آبهای سرزمینی کشورمان بی ضرر است لذا به آنها اعلام کردیم حق ندارید از  آب های سرزمینی ما رد شوید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره نحوه ورود و دستگیری تفنگداران آمریکایی، توضیح دهد: آنها از کویت به سمت بحرین میرفتند که به دلیل قطع ارتباط شان با ناو آمریکایی به آبهای سرزمینی ما وارد شدند؛ نیروهای ما هم چون اینها را رصد میکردند به سراغشان رفتند که متوجه شدند آمریکایی هستند.

وی افزود: وقتی به این دو شناور آمریکایی رسیدند، از آنها خواستند شناورهای خود را خاموش کنند و هیچ ارتباطی هم برقرار نکنند؛ به همین علت تفنگداران آمریکایی هم بدون مقاومت و تامل این کار را انجام دادند.

سردار فدوی ادامه داد: قاطعیت رزمندگان نیروی دریایی سپاه در این مواجه به حدی بود که آمریکاییها حتی جرات نکردند به طرف یکی از سلاحهایشان بروند و یا نگاهی به آنها داشته باشند و این هم ناشی از ترسی بود که از سپاه داشتند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان ارتش آمریکا و سیاستمداران این کشور با دروغهایی که درباره سپاه به نیروهایشان گفتند باعث شده سربازانشان تحت این دروغها برای مواجه نشدن با سپاه استرس زیادی داشته باشند، تصریح کرد: آنها در سیستمی سازمان یافته در رابطه با پاسداران به گونهای با سربازانشان رفتار میکنند که ناخود آگاه نیروهایشان از پاسداران میترسند به همین خاطر زمانی که دستگیر شدند تمام تلاش ما این بود تا به گونهای رفتار کنیم که آنها احساس آرامش کنند چون رفتار با اسیر در اسلام مشخص است.

فرمانده نیروی دریایی سپس در ادامه تاکید کرد: ما برای هر گونه رویارویی احتمالی با آمریکاییها از آمادگی کامل برخوردار بودیم از سوی دیگر هنگام دستگیری تفنگداران آمریکایی، شرایط منطقه حساس بود زیرا ناو آمریکاییها در مواجهه با این موضوع احساسی برخورد میکردند.

وی با بیان اینکه ناوهواپیمابر "ترومن" در 40 مایلی منطقه بود و ناو هواپیما برفرانسویها هم در 40 مایلی شمال منطقه بودند، گفت: اگر آنها حرکتی خطرناک علیه ما انجام میدادند، مانند سیبلهای تیر اندازی که در تیر رس قرار داشتند، در معرض قطعی انهدام بودند و ما این کار را انجام میدادیم.

سردار فدوی با اشاره به اینکه نیروهای ما مجوز داشتند چنانچه حرکتی از سوی ناوهای آمریکایی صورت گیرد با قدرت تمام علیه آنها اقدام عملی انجام دهند، افزود: برای جلوگیری از بروز درگیری پیام تند و هشدار دهندهای برای ناو آمریکایی فرستادیم که با این برخورد متوجه شدند در شرایط خطرناکی هستند لذا تحرکات خود را متوقف کردند و شرایط منطقه پس از یک ساعت به حالت عادی باز گشت.

وی همچنین بیان کرد: اما اگر در شرایطی وضعیت موجود را درک نمیکردند و دست به هر اقدامی علیه ما می زدند، شکست ناوگان آنها حتمی بود بنابراین قبل از داشتن هر توانمندی باید از عقلانیت برخوردار باشند تا در شرایط و وضعیت خطرناک بتوانند به خوبی عمل کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: آمریکاییها هزاران توان هم که داشته باشند شکست نیروهایشان در خلیج فارس برای دنیا ناامنی ایجاد می کند؛ بر این اساس آمریکایی ها به خاطر حفظ سلطه بر منطقه و ما به خاطر انسان دوستی از درگیری در منطقه پرهیز کردیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها چون می خواهند چین، ژاپن، هند و اتحادیه اروپا از آنها پیروی داشته باشد از درگیری با ما پرهیز کردند، گفت: ما دستور العملی برای رفتار با اسرا نداریم و تنها دستورالعمل ما دستورات پیامبراسلام (ص) است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تفنگداران آمریکایی هنگام اسارت از نظر روحی نسبت به اسارت ملوانان انگلیسی که دوبار صورت گرفته، از شرایط بهتری بر خوردار بودند، تصریح کرد: آن زمان برای اینکه خیال ملوانان انگلیسی راحت شود غذایی که به آنها دادیم سعی کردیم شبیه غذاهای خودشان باشد به همین خاطر پیتزا و شنیسل برایشان تهیه کردیم اما برای آمریکاییها چون در جزیره هنگام تهیه این نوع غذاها میسر نبود غذایی که خودمان میخوردیم را به آنها دادیم و آمریکاییها هم با ولع خاصی میخوردند.

وی درباره نحوه بازجویی از آنها هم اظهار داشت: اگر چه بازجویی قاعده خاص خود را دارد ولی ما بدون توجه به چنین موضوعی از آنها بازجویی می کردیم و حتی بازجویی از خانمی که همراه آنها بود را در محوطه باز انجام دادیم و فرمانده گروه را نیز آوردیم تا از دور نظارهگر این بازجویی باشد و متوجه عادی بودن شرایط شود.

سردار فدوی با یادآوری این مطلب که دائم به دنبال کم کردن نگرانی و استرس تفنگداران دستگیر شده آمریکایی بودیم، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس نیز بواسطه رفتارهای مشابهی که با اسرای عراقی داشتیم خیلی از آنها از کرده خود پشیمان شدند و هنگام آزادی در ایران ازدواج کردند و حتی در یکی از بازدیدها از نیروی دریایی عراق وقتی با تعدادی از آنها صحبت میکردم به فارسی جواب می دادند و میگفتند همسر و بچههایشان در جزایر ایران زندگی می کنند.

وی در خصوص توانمندیهای نیروی دریایی سپاه هم عنوان کرد: توانمندیهای ما مطابق با توانمندیهای انقلاب است به همین خاطر آمریکاییها اسم آن را گذاشتند نامتقارن در حالی که دوست داشتند ما به شیوه متقارن یعنی ناو در برابر ناو، عمل کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در شرایط امروز در خلیج فارس ناو به درد جنگ با آمریکا نمیخورد زیرا به راحتی میتوانند خارج از منطقه با موشکهای دوربرد مورد اصابت قرار دهند به همین خاطر ما از قایقهای تندرو که زمانی سرعت آنها 20 نات بود و الان به دوبرابر سرعت قایقهای تندرو آمریکاییها رسیده و به سه برابر هم افزایش مییابد، استفاده میکنیم چون شناور با چنین سرعتهایی تقریبا امکان ندارد هدف قرار گیرد و این موضوعی است که آمریکاییها را مستأصل کرده است.

وی با بیان این مطلب که 30 سال است استطاعت دفاعی خود را افزایش داده ایم، افزود: ناو آمریکایی که در در دوران دفاعمقدس غرق کردیم توانمندی زیادی نداشتیم ولی آمریکاییها توانمندی بسیاری در برابر ما داشتند اما از آن زمان تاکنون در مقابل آمریکاییها که پیشرفت زیادی نکردند ما پیشرفتهای بسیاری داشتیم به نحوی که این تغییرات ما برای آنها غیر قابل باور است.

سردار فدوی ادامه داد: این توانمندی ما در حدی است که در سه شنبه 22 دی میتوانستیم در صورت لزوم نه تنها یک ناو بلکه یک ناو گروه را منهدم کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به غیر واقعی بودن فیلم های هالیوودی علیه ایران و سپاه، اظهار داشت: فیلم با آنچه در واقعیت رخ میدهد زمین تا آسمان فرق می کند زیرا در برابر آنها آدمهایی هستند که اتکائشان به سلاح و وسایل مادی نیست بلکه با جان خود از کشورشان دفاع می کنند پس در برابر چنین نیرویی کسی را تاب مقاومت نیست بنابر این تا وقتی نگاهشان رابه چنین نیرویی اصلاح نکنند، بیشترین آسیب را خودشان متحمل می شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: هنگامی که ناوهای آمریکایی از اقیانوس هند به سمت خلیج فارس حرکت می کنند در طول مسیر و تا زمانی که از منطقه باز گردند در معرض شدید ترین استرس ها قرار دارند و این هم بخاطر شنیدن تبلیغ های منفی درباره سپاه است یعنی به آنها بارها گفته می شود که پاسداران انسان های بسیار خشنی هستتد در صورتی که پاسداران انسان هایی بسیار رئوف هستند.

وی تاکید کرد: به خاطر همین استرس است که در صحنه رویارویی قادر به انجام هیچ حرکتی نیستند و لذا با شکست مواجه میشوند.

سردار فدوی سپس شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق، افغانستان، رویارویی با حزب الله لبنان، جنگهای سه گانه در غزه و حتی یمن را ناشی از وجود روحیه مقاومت مردم منطقه دانست و تصریح کرد: در یمن علاوه بر سعودیها، آمریکاییها وصهیونسیتها هم به همراه برخی کشورهای غربی با حوثیها در حال نبرد هستند اما با وجود اینکه مقاومت مردمی در یمن سلاح خاصی ندارند با این حال تاکنون نیروهای متجاوز نتوانستند آنها را شکست دهند زیرا این نیروهای مردمی نفس انقلاب اسلامی را استشمام کردند.

نظر شما
پربیننده ها