سردار فدوی:

پرواز 18 هواپیما از روی ناو هواپیمابر پس از دستگیری تفنگداران آمریکایی/ شهرهای زیرزمینی شناوری را به مردم نشان می‌دهیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز دستگیری تفنگداران آمریکایی، حدود 18 فروند هواپیما از ناو هواپیمابر آنها بلند شد و برخی از این هواپیماها به آسمان جزیره «فارسی» آمدند.
کد خبر: ۶۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ - 25January 2016

پرواز 18 هواپیما از روی ناو هواپیمابر پس از دستگیری تفنگداران آمریکایی/ شهرهای زیرزمینی شناوری را به مردم نشان می‌دهیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه شامگاه یکشنبه در برنامه تیتر یک شبکه خبر با اشاره به اینکه دیدار امروز با رهبری موجب خوشحالی همه پاسداران نیروی دریایی سپاه شد؛ درباره دستگیری تفنگداران آمریکایی، اظهار داشت: چندین سال است که مسئولیت حفظ و حراست از کل خلیج فارس و تنگه هرمز بر عهده این نیرو قرار داده شده؛ به همین خاطر ما تسلط 24 ساعته و دائمی بر کل این محدوده داریم؛ البته در راستای همین مأموریت هیچگاه آغازکننده برخورد نیستیم؛ اما اگر اقدامی ضد انقلاب اسلامی صورت بگیرد به محکمترین شکل پاسخ آن را میدهیم.

وی با بیان اینکه در خلیج فارس و تنگه هرمز تردد شناورهای فرا منطقهای را به دقت تحت نظارت داریم، افزود: در خصوص تجاوز شناورهای آمریکایی به آبهای سرزمینی کشورمان باید اذعان کرد که بنابر اعترافات تفنگداران دستیگر شده آمریکایی، آنها میخواستند به جزیره عربی که متعلق به عربستان است بروند ولی به سمت جزیره فارسی متمایل شده بودند هرچند با وجود داشتن سیستمهای ناوبری نمیبایست چنین اشتباهی را مرتکب میشدند اما به خواست خداوند این اشتباه صورت گرفت البته فکر میکردند جزیره فارسی هم جزیرهای عربی است.

سردار فدوی ادامه داد: علی رغم اینکه وجود آمریکاییها در خلیج فارس را «شر» میدانیم و صرف حضور آنها را موجب نا امنی در منطقه  قلمداد می کنیم، با این حال سالهاست هیچ شناوری از نیروهای فرا منطقهای از آب های ما عبور نکردند و در مواردی هم که بعضا بوده، با عذر خواهی، خارج شدند.

وی اضافه کرد: قبل از این ماجرا به بهانه برخورد با داعش، دو ناو هواپیمابر «ترومن» آمریکا و «شارل دوگل» فرانسه به همراه پنج رزمناو و بیش از 20 هزار نیرو در سمت شمال شرقی و جنوب شرقی جزیره فارسی بودند و احساس کردند میتوانند قلدری کنند ولی با وجود این تا دو ساعت از مفقود شدن تفنگداران شان اطلاعی نداشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: هواپیماهای آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش از روی ناو هواپیمابر مستقر در خلیج فارس بلند میشوند و به سمت عراق پرواز میکنند اما در روز دستگیری تفنگداران آنها حدود 18 فروند هواپیما از ناو هواپیمابر بلند شد و برخی از آنها به آسمان جزیره «فارسی» آمدند.

وی ادامه داد: البته تک تک بالگردها و هواپیماهای آنها را زیر نظر داشتیم و حتی دو مرتبه هم پیام دادیم و با قدرت به آنها اعلام کردیم که کوچکترین اقدام خصمانه از سوی آنها، تمام نیروهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس مورد اصابت سریع ما قرار می گیرند و برای انجام این کار هم تمام شناورها و موشکهای ما آماده بودند و این برای فرانسوی ها هم ممکن بود اتفاق بیفتد.

فدوی در ادامه اظهار داشت: ناو هواپیما بر «ترومن» بیش از 6 هزار نیرو و 80 فروند هواپیما و بالگرد دارد و به گفته خودشان با یک موشک، تمام این ناو به دلیل وجود انبار مهمات داخلی از بین میرود لذا ناو هواپیمابر آنها با هزینه 13 میلیارد دلار، مثل انبار باروت است که به جرقه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه از همان دقایق اولیه به همراه سردار سلامی در منطقه حاضر شدیم، عنوان کرد: از همان ابتدا با قرارگاه خاتم، وزارت امور خارجه و شخص آقایان ظریف و عراقچی در تماس بودیم و وقتی که آمریکاییها فهمیدند، وزیر امور خارجه آنها تماسهای زیادی با تهران داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه آمریکاییها در ورود به آبهای سرزمینی ما قطعا گم شده بودند، بیان کرد: در تماسهایی که برقرار شد، وزیر امور خارجه آمریکا بر اشتباه بودن ورود تفنگداران تأکید کرده و عنوان کرده که از این بابت عذرخواهی میکنیم و تکرار نمیکنیم؛ البته این روال آمریکاییها است که چیزهایی را میگویند و بعد آن را رد میکنند.

وی درخصوص ادعای آمریکاییها مبنی بر گم شدن سیمکارت تلفنهای همراه تفنگداران دستگیر شده هم گفت: همه سیستمها، کامپیوترها، موبایلها و سیم کارتهای آنها را تخلیه کردیم و مسائل نظامی آن را برداشتیم اما اینکه می گویند دو قطعه سیم کارت آنها گم شده، شاید در دریا افتاده یا داخل شناورشان بوده و اینها اصلا اهمیتی ندارد و ما هم نیازی به آن دو سیم کارت نداشتیم.

سردار فدوی در ادامه افزود: اگر آنها قدرت داشتند، باید میریختند در جزیره «فارسی» و نیروهایشان را آزاد میکردند و نیروهای ما را میکشتند اما جرأت فکر کردن به آن را هم ندارند چون در این صورت، تمام ناوهای آنها هدف قرار میگرفت.

وی سپس اضافه کرد: در زمان اجلاس غیر متعهدها هم دو شناور خارجی به نزدیک جزیره «سیری» آمدند و آنها را بازداشت کردیم اما به دلیل در حاشیه نرفتن خبر اجلاس، آنها را آزاد کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگر از این گفتوگو اظهار داشت: سالهای بسیار طولانی است که علاوه بر موشکهای ساحل به دریا که در تونلهای طولانی قرار دارند، شناورهای تندرویمان که کابوس آمریکاییها است را هم در شهرهای زیر زمینی شناوری داریم و شاید در فرصتی آنها را به مردم نیز نشان دهیم.

وی همچنین گفت: مینهای ضد ناو سپاه نیز برای دهه دوم قرن بیست و یکم است در حالی که آمریکاییها از مینهای دهه 60 قرن بیستم می ترسند. 

سردار فدوی با بیان اینکه قرار بود امسال رزمایشی داشته باشیم که با توجه به حجم زیاد رزمایشهای نیروهای مسلح، رزمایش ما به سال بعد موکول شد، تأکید کرد: اکنون در شناورهای تندرو سرعت ما دو برابر سرعت آمریکاییها است و حتی سرعت سه برابری را نیز آزمایش کردیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار