رئیس بسیج جامعه زنان کشور در نشست «هم اندیشی زن و مقاومت» عنوان کرد

هراس رژیم صهیونیستی از اتحاد ایران و سوریه/ فعالیت 120 ماهواره و شبکه فارسی زبان علیه فرهنگ ایرانی-اسلامی

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه کشورهای اسلامی به ویژه ایران و سوریه در کنار هم خط مقاومتی را تشکیل دادند که پشت دشمن به ویژه آمریکای جنایتکار را شکسته است، گفت: رژیم صهیونیستی از این اتحاد بسیار در هراس است.
کد خبر: ۶۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ - 26January 2016

هراس رژیم صهیونیستی از اتحاد ایران و سوریه/ فعالیت 120 ماهواره و شبکه فارسی زبان علیه فرهنگ ایرانی-اسلامی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مینو اصلانی در نشست «هماندیشی زن و مقاومت» که صبح امروز با حضور هیأت عالیرتبه زنان سوری و رئیس سازمان زنان و خانواده سوریه در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امیدواریم که در این نشست تخصصی بتوانیم در تبیین نقش زنان در مقاومت موفق باشیم و آنچه که در 8 سال دفاع مقدس را یاد گرفتیم و تجربه کردیم و تبدیل به برنامه و زیرساختهای اساسی شد در اختیار عزیزان در کشور سوریه قرار دهیم.

وی گفت: کشورهای اسلامی به ویژه ایران و سوریه در کنار هم خط مقاومتی را تشکیل دادند که پشت دشمن به ویژه آمریکای جنایتکار را شکسته است، رژیم صهیونیستی از این اتحاد ما بسیار در هراس است و انشاء الله در حال فروپاشی است، این اتحاد و همبستگی جهان اسلام به ویژه ایران و سوریه باعث دلگرمی همه مستضعفان جهان شده و ما امیدواریم که بتوانیم در این نشست تبادل تجربیات خوبی را داشته باشیم و منجر به تفاهمنامهای شود که برای هر دو کشور باعث سرافرازی بیشتر و پیشرفت و افتخارات بیشتری باشد.

رئیس بسیج زنان کشور ادامه داد: امروزه فعالیتهایی که در بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی به ویژه در 8 سال دفاع مقدس انجام گرفته الگوهای بومی بوده و آنچه مورد نیاز کشورمان بوده بر اساس فرهنگ خودمان و نیازهای اجتماعیمان رقم زده شده است.

اصلانی بر دو نکته تأکید کرد و گفت: آنچه در کشور ما اتفاق افتاد برخواسته از متن مردم، خواستههای آنان و فرهنگ اصیل و ناب اسلام بوده است. در واقع نیازهای کشور ما مبتنی بر دین مبین اسلام بوده و تبدیل به الگوی ماندنی و پایداری شده که توانسته در مقابل هجمه فرهنگی دشمن بایستد و در حال حاضر 120 ماهواره و شبکههای فارسی زبان بر علیه فرهنگ اسلامی ما تلاش میکنند و میخواهند که ما را از فرهنگ اصیل خودمان دور کنند.

وی افزود: به هر حال این الگو و نمونه بسیج در این دوره هم جریان دارد و این موضوعات فرهنگی و ارزشی را در جهت دستاوردهای انقلاب اسلامی دنبال میکنند و بسیج زنان همزمان با تشکیل بسیج فعالیتهای جذب، آموزش و سازماندهی را شروع کرده، چون ابتدای انقلاب ما درگیر جنگهای زیادی بودیم و هم از طریق ضدانقلابها و هم جنگ تحمیلی تمام عیار از طرف صدام و حزب بعث البته به نمایندگی از همه کشورها اعم از آمریکا و رژیم صهیونیستی، آلمان و فرانسه و بسیاری کشورها تحت فشار بودیم.

رئیس بسیج زنان کشور ادامه داد: ما از ابتدا آموزشهای نظامی را برای همه خانمها پیشبینی کردیم و خانمها داوطلبانه به مسجدها میرفتند و مسجد در آن زمان نقش محوری داشته مخصوصاً خانمهایی که در خرمشهر و در خط مقدم بودند. چون عراق خرمشهر را اشغال کرده و زنان مقاوم خرمشهری 35 روز در مقابل این اشغال به همراه جوانان و سایر خانوادهها و مردان ایستادگی کردند و حتی میتوان گفت زنان در خط مقدم هم بودند اما عمده فعالیتهای ما در بخش کمک به جبههها بود و ما هزاران ستاد پشتیبانی ایجاد کردیم که خانمها آنچه لازمه جنگ بود مانند تهیه پوشاک و بسته بندی آنها که در شهرها تشکیل شده بود، آنچه مورد نیاز جبههها بود به آنها منتقل میکردند.

وی ادامه داد: در بحث امداد، بهداشت و درمان گروههایی را تشکیل دادیم که این گروههای امدادگر به آن مکانها میرفتند و به مردمی که مورد بمباران قرار گرفته بودند کمک میکردند تا آسیب کمتری را ببینند. ستاد پشتیبانی جنگ در تمام شهرها و روستاها تشکیل شده بود به منظور آمادگی دفاعی این آموزشها را در کل کشور ارائه میکردند. ما بیش از هزاران گردان را سازماندهی کردیم مثل گردانهای الزهرا و گردان کوثر که آموزشهای لازم را ببینند برای زمانی که نیاز به دفاع داشته باشیم.

رئیس بسیج زنان کشور افزود: بحث بعدی بحث امور درمانی و امداد است که خانمها در قالب پرستار و امدادگر به شهرها و روستاها میرفتند و به مردم کمک میکردند. همین امروز هم گروههای جهادی را داریم که خانمها در قالب گروهها به شهرها و روستاها میروند و به مردم کمک میکنند و همچنان این راه ادامه دارد. حتی در جادههای که حوادث غیرمترقبه و بحرانهای طبیعی مثل سیل و زلزله پیش میآید این گروهها برای کمک به مردم اعزام میشوند.

اصلانی گفت: در بحث جهاد مالی خانمهای ما واقعاً از آنچه داشتند مثل طلا و پول و همه امکاناتی که شاید مورد نیاز خودشان بود میگذشتند و به جبههها کمک میکردند. حتی ما نوعروسانی را داشتیم که حلقه ازدواج خود را برای کمک به جبهه تقدیم میکردند.

وی اظهار داشت: در بحث تبلیغاتی جنگ که بسیار مهم بود تلاش ما برای حفظ و دفاع از آب و خاک اسلام عزیز بود چراکه دشمن میخواست به این طریق انقلاب اسلامی را نابود کند انقلابی که بر مبنای اسلام شکل گرفته بود لذا تلاش ما این بود ابعاد فرهنگی را برای مردم مخصوصاً جوانها تبیین کنیم در قالب همایشهای مختلف یا برگزاری نمایشگاهها تا از این طریق ارزشهای دفاع مقدس را بتوانیم در شهرها نیز به نسلهای جوانمان منتقل کنیم.

رئیس بسیج زنان کشور گفت: در بحث حفاظتی زنها در جبههها و در مناطق جنگی که بودند خیلی آن را رعایت میکردند تا اطلاعات ما به دست دشمنان نیفتد. همچنین سرکشی به خانوادههای شهدا و رزمندگان از اهداف بعدی بوده که همچنان هم درگیر این بحث هستیم، ما شهدای هستهای را داشتیم که ترور شدند و شهدای دیگری که در سایر نقاط کشور توسط ضدانقلاب ها به شهادت میرسند. ما در این جاها فعالیتهای زیادی را داشتیم مثل گروه انصارالمجاهدین را که تشکیل دادیم برای سرکشی به خانوادههای رزمندگان و همچنین بعد از اتمام جنگ در قالب تشکیل بنیاد شهید و رسیدگی به خانوادههای شهدا تا از این طریق آنها را مورد حمایت عاطفی قرار بدهیم.

اصلانی بیان داشت: خود بسیج هم در بحث ارتباط با خانوادههای شهدا و اینکه نسل جدید ما از این خانوادهها درس بگیرند؛ خانوادههایی که عزیزان خود را تقدیم کشور کردند و خودشان همچنان مقاوم در برابر دشمن ایستادگی میکنند. در نتیجه نسل جوان ما نیاز دارد تا با حضور در کنار خانوادههای شهدا آن روحیه مجاهدت و مقاومت را کسب کنند و این فعالیت و کار برای ما بسیار ارزشمند است تا نسل جوان ما همچنان با این ادبیات و مقاومتها آشنا باشد و خودش هم بتواند جلوی دشمن مقاومت کند که خود این موضوع ساختار و ساز و کار دارد و برنامهریزی میشود.

در ادامه این نشست جلسه پرسش و پاسخی با حضور مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور، صدیقه حجازی مدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،شریعتمدار کارشناس امور زنان و هدیل اسمر رئیس سازمان زنان و خانواده سوریه برگزار شد.

در پایان این نشست بیانیه مشترک بین زنان ایران و سوریه قرائت شد و لوح مقاومت زنان مسلمان ایرانی به همسر بشار اسد به نمایندگی از زنان مقاوم سوریه اهدا شد و از خانواده شهید همدانی از شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار