فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

۱۵ درصد زوج‌ها مبتلا به ناباروری‌اند/ ضرورت لزوم حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با اشاره به اینکه طبق آمارهای جهانی ۱۵ درصد زوج‌ها مبتلا به ناباروری هستند،‌گفت: سقط مکرر و سن بالای زوجین از جمله چالش‌های روبه‌رو در حوزه زنان و نازایی است.
کد خبر: ۶۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ - 01February 2016

۱۵ درصد زوج‌ها مبتلا به ناباروری‌اند/ ضرورت لزوم حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،ساغر صالحپور در نشست خبری با اشاره به برگزاری کنگره بینالمللی چالشهای بالینی در مامایی، زنان و نازایی گفت: ناباروری مسئلهای بوده که طبق آمارهای جهانی، 15 درصد زوجها مبتلا به ناباروری هستند.

وی افزود: از هر 6 زوج ممکن است یک نفر دچار ناباروری بوده و بهطور کلی 40 درصد ناباروری مربوط به آقایان و 60 درصد موارد مربوط به زنان است.

فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: کشور ما در درمان ناباروری به موفقیتهای زیادی دست یافته و در این زمینه در سطح بسیاری از کشورهای پیشرفته است. همچنین از فناوریهای نوین جهت درمان ناباروری بهرهمندیم.

دبیر اجرایی کنگره بینالمللی چالشهای بالینی در مامایی، زنان و نازایی، تصریح کرد: حفظ باروری در بیماران سرطانی و خودایمنی جزء برنامههایی است که در سالهای اخیر به آن توجه شده و لازم بوده نیز اقدامات بیشتری صورت گیرد.

صالحپور ادامه داد: علیرغم موفقیتهای چشمگیر در هر سیکل درمانی 45 درصد موفقیت داشتیم و این نشان میدهد هنوز با چالشهای زیادی روبهرو هستیم.

وی گفت: سن بالای زوجین، سقط مکرر، مشکل در لانهگزینی ازجمله چالشهایی بوده که در حوزه ناباروری و زنان با آن مواجهیم و باید اقدامات و برنامهریزیهای لازم در این زمینه را انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با بیماران سرطانی نیز باید به این موضوع توجه داشت که قبل از درمان بیماری آنها، فکر راههایی باشیم که توان باروری در این افراد را حفظ کنیم.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار