رئیس سازمان بهزیستی:

تجهیزات غربالگری شنوایی نوزادان تا پایان سال در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی و مصوب خواهد شد، گفت: سازمان مدیریت قول مساعد داده است تا ملزومات لازم برای غربالگری شنوایی کودکان زیر یک سال را در اختیار ما قرار دهد.
کد خبر: ۶۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ - 02February 2016

تجهیزات غربالگری شنوایی نوزادان تا پایان سال در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، انوشیروان محسنی بندپی امروز در مراسم نمادین غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال که در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد اظهار داشت: از بدو شروع فعالیت سازمان بهزیستی تا به امروز خدمات مهمی ارائه شده است که در رأس آنها سلامت اجتماعی، سلامت جسمانی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیت باید مدنظر باشد.

وی افزود: پیشگیری همواره آسانتر است و شرایطی را فراهم میکند که جامعه از همان ابتدا با نشاط و مسئولیتپذیر باشد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است، گفت: انسانی که علاوه بر برخورداری از سلامت جسمی از آسیبهای اجتماعی نیز در امان باشد محور توسعه کشور است. برهمین اساس مهمترین راهبرد سازمان بهزیستی بحث پیشگیری است.

محسنی بندپی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز در جامعه، معلولیت است. یک میلیون و 200 هزار معلول در شناسه سازمان بهزیستی ثبت شدهاند که 42 درصد آنها معلول جسمی و حرکتی، 25 درصد معلول ذهنی، 14 درصد ناشنوا، 10 درصد نابینا و 8 درصد بیمار روانی مزمن هستند.

وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی 27 میلیون کودک را تحت حمایتهای تخصصی قرار داده است و در قانون برنامه ششم توسعه به دنبال این هستیم تا آنچه را که مراقبت از رشد و تکامل همه جانبه کودکان نیاز دارد، تامین کنیم تا در آینده آنها با معلولیت و ناتوانی وارد مراحل بعدی زندگی نشوند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: سازمان بهزیستی با سازمان مدیریت مکاتبه کرده است و این سازمان قول مساعد داده تا لوازمی را که برای غربالگری شنوایی افراد زیر یک سال نیاز است فراهم کند و قول دادهاند تا پایان سال ملزومات لازم در اختیار ما قرار بگیرد.

محسنی بندپی عنوان کرد: بهترین زمان برای کاشت حلزون و مداخلات پزشکی در بحث ناشنوانی سن شش ماهگی است. امروز نیز کودکان سه تا پنج سال به لحاظ شنوایی مورد بررسی قرار میگیرند و در این گروه سنی عمدهترین عاملی که شنوایی را تحت تاثیر قرار میدهد عفونت است که باید در این رابطه مداخلات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان با رأی نمایندگان مجلس توسط کمیسیون بهداشت و درمان بررسی خواهد شد، گفت: پس از تصویب کمیسیون بهداشت و درمان این لایحه مستقیم به شورای نگهبان ارسال میشود و پس از تایید این شورا قابلیت اجرا خواهد داشت.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار