مشاور امور بانوان وزیر کشور مطرح کرد:

سن اعتیاد زنان به زیر ۲۷ سال رسید/فقدان تفریحات مناسب برای بانوان

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه سن اعتیاد در زنان به زیر۲۷ سال رسیده است، گفت: فقدان تفریحات مناسب اولین علت اعتیاد در زنان است.
کد خبر: ۶۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ - 02February 2016

سن اعتیاد زنان به زیر ۲۷ سال رسید/فقدان تفریحات مناسب برای بانوان

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، فهیمه فرهمندپور با اشاره به اینکه زنان از مهمترین اقشاری بودند که بعد از ظهور اسلام بیشترین تحول را در زندگی خود دیدند، اظهار داشت: بیشترین موهبت بعد از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) به زنان رسید که این اتفاق با پیروزی انقلاب مجدد تکرار شد.

وی باور به ظرفیت و قابلیت های زنان جامعه را یکی از ویژگی های چشمگیر امام راحل دانست و افزود: اولین کسی که در کشور متوجه ظرفیت عظیم زنان شد امام خمینی(ره) بود و این ویژگی امروز نیز در افق دید بلند مقام معظم رهبری ادامه دارد.

عدالت اصلی ترین جاذبه اسلام

مشاور امور بانوان وزیر کشور تغییر سبک زندگی را یکی از اساسی ترین محورهای تحول در زمان ظهور اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: این تغییر سبک زندگی که رهبر انقلاب از آن به اصلاح سبک زندگی یاد می کند چند جنبه دارد که یکی از موضوعات مهم آن اصلاح نگرش بوده که این امر منجر به توسعه مکارم اخلاقی، رشد ظرفیت های انسانی و رشد امنیت اخلاقی و روانی جامعه می شود.

فرهمندپور عدالت را یکی از وجوه مهم اصلاح نگرش خواند و بیان داشت: در سفرهای استانی خود همواره سعی می کنم به یک کلیدواژه مهم تحت عنوان عدالت تاکید کنم چرا که عدالت اصلی ترین جاذبه اسلام و از مهمترین محورهای شعارهای امام راحل بوده است.

۹ تا ۱۱ درصد معتادین کشور را زنان تشکیل می دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور تصریح کرد: نگاه ما به زنان قشر جامعی است که اگر بر تربیت آن ها اهتمام شود بر تربیت یک جامعه اهتمام شده و این قشر اگر در سلامت باشند سلامت جامعه نیز تضمین می شود.

فرهمندپور با بیان اینکه زنان قشری هستند که اگر آسیب ببینند آسیب رسان ترین گروه در جامعه خواهند بود، ادامه داد: اگر مسائل و مشکلات زنان را مانند یک دغدغه شخصی پررنگ و آشکار به مدیران عرضه می کنم تلاش دارم راه های میانبر اصلاح جامعه را بیان کنم.

وی به رشد اعتیاد در زنان به عنوان یک آسیب که امروز جامعه زنان را تهدید می کند اشاره کرد و افزود: روزی اعتیاد در جامعه ما یک آسیب مردانه بود و در میان زنان تنها زنان مسن به نوعی اعتیاد تفننی و سنتی گرفتار بودند اما امروزه در جامعه ما دیگر اعتیاد یک آسیب مردانه تلقی نمی شود بهطوریکه بین ۹ تا ۱۱ درصد معتادان زنان هستند.

سن اعتیاد در زنان به زیر ۲۷ سال رسیده است

مشاور امور بانوان وزیر کشور به کاهش سن اعتیاد در بین زنان اشاره کرد و بیان داشت: سن اعتیاد در زنان به زیر ۲۷ سال رسیده و الگوی اعتیاد آن ها مانند گذشته دیگر الگوی اعتیاد سنتی نبوده بلکه صنعتی است و این امر بسیار خطرناک محسوب می شود.

فرهمندپور تاکید کرد: باید متناسب با این جمعیت ۱۰ درصدی اعتبارات و برنامه های پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی و اقتصادی برای بهبودیافتن زنان معتاد پیش بینی شود.

وی از افزایش آمار طلاق و رشد زنان سرپرست خانوار در کشور خبر داد و گفت: هر چند آمار شش ماه اول امسال در بحث طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اندکی کاهش یافته است اما آسیب طلاق در کشور بسیار جدی بوده زیرا در کنار آن با آسیب افزایش زنان سرپرست خانوار مواجه خواهیم بود.

تراکم سنی زنان سرپرست خانوار بالای ۵۰ سال است

مشاور امور بانوان وزیر کشور با اشاره به اینکه بیشترین تراکم سنی و جمعیتی زنان سرپرست خانوار بالای ۵۰ سال است، اضافه کرد: این در حالی است که تراکم جمعیتی مردان سرپرست خانوار زیر ۳۵ سال است یعنی زنان زمانی مسئولیت خانواده را بر دوش می گیرند که خود نیازمند حمایت های ویژه ای هستند.

فرهمندپور آمار بیکاری در بین زنان تحصیلکرده را بیش از دو برابر مردان تحصیلکرده بیکار دانست و عنوان کرد: ما نتوانسته ایم متناسب با فرصت های تحصیلی که دختران به دست آورده اند برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و این امر پیامدهایی همچون افسردگی، زندگی های مجردی، بالا رفتن سن ازدواج و ... را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا چند سال پیش اصلی ترین عامل انتقال ویروس ایدز در کشور استفاده از سرنگ های مشترک بین معتادین بود، یادآور شد: متاسفانه طی چند سال اخیر عامل اصلی انتقال این ویروس رفتارهای پرخطر جنسی است.

مدیران در نظام بودجه ریزی خود دسترسی عادلانه آحاد جامعه را مد نظر قرار دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور فقدان تفریحات مناسب برای زنان را اولین علت اعتیاد در زنان کشور دانست و اظهار داشت: در شرایطی که نیمی از جمعیت جامعه ما زنان بوده و حدود یک سوم از آن ها جوان هستند فرصت های گذران اوقات فراغت و فرصت های ورزشی عادلانه تقسیم نشده و در ایجاد فرصت های عادلانه بسیار کم کاری شده است.

فرهمندپور به راه حل هایی برای رفع مشکلات حوزه زنان و توزیع عادلانه فرصت ها در بین آن ها اشاره کرد و گفت: راه گذر از مسائل زنان برخلاف آنچه مدیران استانی مطالبه می کنند اختصاص اعتبارات ویژه برای زنان نیست بلکه مدیران باید در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی حوزه مدیریتی خود دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه را مد نظر داشته باشند.

وی همچنین خواستار تغییر در نگاه مردان برای تغییر در وضعیت زنان جامعه شد و بیان داشت: آمار نشان می دهد از کل دوره های آموزشی کسب مهارت های زندگی کمتر از ۱۶ درصد این آموزش ها برای آقایان بوده و مابقی این آموزش ها برای زنان بوده است.

مشاور امور بانوان وزیر کشور افزود: تا وقتی مردان را در نگاه کریمانه به زنان و در پذیرش حق عادلانه زندگی و دسترسی به فرصت ها برای زنان آموزش ندهیم جامعه ما تغییر نمی کند هرچند که زنان ما ساعت ها مهارت های زندگی را بیاموزند.

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار