منابع غیر رسمی اعلام کردند

بزرگترین محاصره تاریخ شکسته شد/ پیروزی بزرگ در سوریه

برخی منابع غیر رسمی اعلام کرده‌اند که رزمندگان جبهه مقاومت، شب گذشته موفق شدند با شکستن محاصره ٤ساله شهرک‌های شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در سوریه وارد شهرک الزهرا شوند.
کد خبر: ۶۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ - 03February 2016

بزرگترین محاصره تاریخ شکسته شد/ پیروزی بزرگ در سوریه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، شنیدهها حاکی از آن است که رزمندگان جبهه مقاومت، شب گذشته موفق شدند با شکستن محاصره چهار ساله شهرکهای شیعهنشین نبل و الزهرا در سوریه وارد شهرک الزهرا شوند.

بر اساس اعلام منابع غیر رسمی در این عملیات که باعث شد  70 هزار نفر از ساکنان این دو شهرک از محاصره سخت و طولانیمدت تکفیریها خارج شوند، مستشاران ایرانی، لشکر فاطمیون افغانستانیها، حزبالله لبنان، یگانهای دفاع وطنی سوریه و ارتش سوریه حضور مستقیم داشتند.

هر چند هنوز هیچ سایت رسمی این خبر را منتشر نکرده است، اما شنیدهها و منابع غیر رسمی از این پیروزی بزرگ حکایت دارند.

در عین حال حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما در سوریه نیز خبر شکسته شدن محاصره را تایید کرده است.

اما از سوی دیگر، خبرگزاری فارس در گزارشی آورده است: «بر خلاف آنچه برخی منابع خبری (از جمله برخی سایتهای داخلی ایران) میگویند، ارتش سوریه هنوز از فاصله دو کیلومتری اواخر شب گذشته به شهرک نُبُل یا شهرک «الزهراء» در شمال غرب حلب سوریه نزدیکتر نشده است.

منابع میدانی گروه بینالملل فارس میگویند شمار زیادی از تروریستها به عقب (سوی مرز ترکیه) عقبنشینی کردهاند؛ اما روشن نیست که از مرز ترکیه عبور کردهاند یا فقط به مواضع امنتر عقبنشینی کردهاند.

درگیری در مقایسه با دیشب و دیروز بسیار کمتر و جبهه مذکور تا صبح امروز (لحظه تنظیم گزارش هشت صبح) دقایق آرامی را پشت سر گذاشت و شاید این آرامش، «آرامش قبل از توفان» باشد.

روز گذشته وقتی روستای «حردتنین» در شمال منطقه باشکوی آزاد و موضع ارتش سوریه و حزبالله در آن تثبیت شد، گروههای مسلح تروریستی دریافتند که وضعیت آنان در این جبهه وخیم است.


اندازه بزرگتر نقشه اینجا  

 

با این حال، پیشروی ارتش و مقاومت به سمت دو شهرک، از نقطه ثقل روستای «حردتنین» در دو محور شمالی و جنوبی ادامه دارد و ادامه خواهد یافت:

1- محور اول (شمالی) از «حردتنین - معرسة الخان - مایر» است که به تلالزهراء در شرق نبل منتهی میشود.

2- محور دوم (جنوبی) از «حردتنین - رتیان - بیانون» است که به شرق «الزهراء» متصل میشود و ساکنان محلی در شهرک «الزهراء» به خبرنگار بینالملل فارس گفتند که گلولههای شلیک شده را از روی پشتبام منازل خود براحتی مشاهده میکنند.

نظر شما
پربیننده ها