معاون وزیر بهداشت:

ایران رتبه اول منطقه از نظر تربیت نیروی متخصص پزشکی را دارد

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: ایران رتبه اول منطقه از نظر تربیت نیروی انسانی در رشته های تخصصی پزشکی را دارد.
کد خبر: ۶۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ - 03February 2016

ایران رتبه اول منطقه از نظر تربیت نیروی متخصص پزشکی را دارد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، دکتر باقر لاریجانی روز چهارشنبه در هفدهمین جشنواره ابن سینا در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب افزود: در رشته هایی مانند سلول درمانی و نانو وضعیت معقولی در منطقه داریم و پیچیده ترین جراحی نیز در کشور انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل توسعه کشور ، توجه به سرمایه انسانی است و توسعه آموزش کشور از سال 2005 تا 2010 میلادی، 15 پله ارتقا پیدا کرده است که یک رکورد در جهان در زمینه توسعه نیروی انسانی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه توسعه بالای آموزش عالی کشور یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسامی است؛ یادآورشد: بعد از انقلاب اسلامی حدود توسعه 30 برابری در آموزش عالی کشور داشته ایم و متوسط سال های تحصیل در 30 سال اخیر از 2.1 به بیش از هفت سال رسیده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: انتظار تحصیل بین جوانان کشور طی 25 سال گذشته نیز از 8.4 سال به حدود 14 سال رسیده است و مسئولیت دانشگاه های برای پاسخ به این مطالبه اجتماعی ، جدی است.

لاریجانی با اشاره به اینکه در کشور به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت ، 32 مرکز آموزش عالی وجود دارد، افزود: توسعه آموزش عالی در حوزه سلامت به دلیل توجه به استانداردها، برنامه ریزیهای دقیق و هدفمند داشته و سه درصد موسسات عالی کشور در حوزه وزارت بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ، یکهزار و 180 دانشجوی پزشکی و 18 هزار عضو هیات علمی پزشکی در سراسر کشور فعالیت دارند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به رتبه اول ایران در مستندات علمی منطقه اشاره کرد و گفت: در حوزه پزشکی در دنیا تقریبا رتبه 20 را داریم.

وی گفت: در دهه 2002 تا 2012 میلادی، رشد علمی ایران 600 برابر شده و در حوزه پزشکی نیز 900 درصد رشد داشته است.

لاریجانی در ادامه به لزوم مرجعیت علمی ایران در منطقه و دنیا تاکید کرد و گفت: «ماموریت گرا شدن» دانشگاه ها را به طور جدی دنبال می کنیم ؛ نمی خواهیم دانشگاه ها را در زمینه ای محدود کنیم اما اگر در حوزه ای تمرکز کرده و رتبه علمی کشور در آن حوزه را ارتقا دهیم، بسیار ارزشمند است و کتابی هم در حوزه ماموریت گرا شدن دانشگاه ها منتشر شده است.

وی افزود: یکی از کارهای مهم وزارت بهداشت در چند ماه گذشته ، توسعه هدفمند آموزش عالی براساس آمایش سرزمین است تا بر اساس ظرفیت های استانی ، مسیر آموزشی را طی کنیم.

معاون وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد که دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه سلامت، نقش دانشگاه مادر را دارد و بیشترین تراکم استعدادهای درخشان در این دانشگاه است.

منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار