قائم مقام وزیر کشور:

انتخابات در تهران مشخص نیست به دور دوم کشیده شود

قائم مقام وزیر کشور گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران هنوز مشخص نیست که به دور دوم کشیده شود.
کد خبر: ۷۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ - 28February 2016

انتخابات در تهران مشخص نیست به دور دوم کشیده شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حسینعلی امیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نامزدی که یک چهارم آرای ماخوذه صحیح را کسب کند، منتخب محسوب می شود.

وی همچنین درزمینه لیست ارائه شده منتخبان مجلس خبرگان رهبری که شب گذشته در ستاد انتخابات کشور منتشر شد، اظهارداشت: این لیست به هیچ وجه به عنوان لیست نهایی نیست و در آن عدد و رقم ارایه نشده بود.
قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: این لیست بر اساس آرای شمارش شده تنظیم شده بود و ان شاءالله اطلاعات پس از شمارش صندوق ها نتایج اعلام می شود.

امیری ادامه داد: تعدادی از صندوق ها شمارش شده بود که برای آگاهی مردم و نامزدها که در چه وضعیتی قرار دارند به ترتیبی که در لیست آمده بود افراد حائز آرای بیشتر اعلام شد.

وی اضافه کرد: صندوق ها که شمارش می شود آمار افزایش می یابد، امید است سریع تر شمارش آرا تمام شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت: صندوق های تهران به تدریج شمارش می شوند و ما نیز به تدریج آن را اعلام می کنیم، دقیق نمی دانم چقدر از آرای صندوق ها مانده است.

** رحمانی فضلی از دفتر کارش هم خارج نشده است

امیری درمورد خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر سفر وزیر کشور به شهر مقدس مشهد نیز توضیح داد: وزیر کشور هم اکنون در دفتر کارش است و به مشهد هم نرفته است.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: عبدالرضا رحمانی فضلی سه - چهار شب است از دفتر کارش هم خارج نشده است، ما چند روز است سر کار هستیم و از وزارت کشور خارج نشده ایم.

وی درمورد میزان مشارکت مردم در انتخابات هم گفت: تعداد رای دهندگان این دوره نسبت به تعداد رای دهندگان دور قبلی افزایش یافته است.

وی افزود: نمی توانم آمار درصدی از میزان مشارکت ارایه بدهم چرا که آرا هنوز کامل شمارش نشده است.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: این مقدار رای که شمارش شده است نشان می دهد که نسبت رای دهندگان در انتخابات هر دو مجلس در این دوره نسبت به رای دهندگان در دوره های قبل بیشتر بوده است.

نظر شما
پربیننده ها