سردار دهقان در همایش جایگاه و چشم‌انداز مهندسی دفاعی:

مهندسی دفاعی نیازهای نیروهای مسلح و کشور در سطح ملی و فراملی را تأمین می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مهندسی دفاعی قادر است نیازهای نیروهای مسلح و کشور در سطح ملی و فراملی را تأمین کند.
کد خبر: ۷۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ - 28February 2016

مهندسی دفاعی نیازهای نیروهای مسلح و کشور در سطح ملی و فراملی را تأمین می‌کند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اولین همایش جایگاه و چشمانداز مهندسی دفاعی که با حضور مسئولان مهندسی نیروهای مسلح، در تهران برگزار شد، ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به دلیل حضور پرشکوه مردم و خلق حماسه هفتم اسفند و قدردانی از این حضور افتخارآفرین و بهیادماندنی و با اشاره به اهمیت مهندسی دفاعی در پیشبرد اهداف و تحقق مأموریت نیروهای مسلح اظهار داشت: اگر نگاهی به گذشته مهندسی دفاعی در کشور داشته باشیم، به این جمعبندی میرسیم که سیر تکاملی مجموعه مهندسی در نیروهای مسلح بسیار شکوفا، پررونق و افتخارآمیز بوده است.

وزیر دفاع، از مجموعه مهندسی وزارت دفاع و نیروهای مسلح بهعنوان یک نقطه اتکا و یک ظرفیت بسیار ارزشمند یاد کرد؛ که میتواند هم نیاز نیروهای مسلح و هم  نیازهای ملی و فراملی  را تأمین کند.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: آنچه امروز مجموعه مهندسی را به یک سرمایه ارزشمند، بزرگ و تعیینکننده تبدیل کرده است، محصول تلاش، مجاهدت، ایثار، دانش و تجربه خیل عظیم مهندسینی است که در میادین سخت انقلاب بهویژه دفاع مقدس آبدیده و کارآزموده شدهاند.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه این مجموعه را هم باید قدر شناخت و هم باید ارتقا بخشید، گفت: مهندسی نیروهای مسلح باید با شاخص کیفیت، سرعت و ارزان بودن خدمات، تأمین کننده نیازهای نیروهای مسلح در همه ابعاد باشد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه نیروهای مسلح همواره در همه حوزهها بهویژه حوزه فناورانه پیشتاز بودهاند، گفت: مهندسی نیروهای مسلح، نسلی است که جنگ را با تمام وجود تجربه کرده، نسلی است که متناسب با نیازهای اضطراری کشور در بالاترین سطح در خدمت رزمندگان اسلام و کشور بوده است،  لذا با کوله باری از تجربه و آزمون، قادر است ضمن تأمین نیازهای نیروهای مسلح و افزایش ضریب امنیت در خدمت توسعه ملی هم قرار گیرد؛ البته آنجا که بخش خصوصی و واحدهای کوچک نمیتوانند ورود کنند مهندسی نیروهای مسلح ورود میکند.

سردار دهقان تصریح کرد: باید با نگاه به آینده و آیندهپژوهی به دنبال توسعه و تکامل در همه حوزهها از مواد تا توسعه و استقرار و حفظ محیط زیست، ضریب امنیتی را افزایش و آسیبها را کاهش دهیم، و این مهم در سایه اعمال یک مدیریت کارآمد، توانمند، منسجم و یکپارچه، انعطافپذیر و رعایت کامل اصول و ارزشها و قوانین و مقررات میسر است.

وزیر دفاع گفت: هرچه از این ظرفیت عظیم بهصورت متراکم و هماهنگتر استفاده کنیم اثربخشتر و نقشآفرینی آن بیشتر خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش به همزبانی و اشتراک نظر، همافزایی در اجرا، توسعه فنی و رعایت استانداردها منجر شود و نقطه عطفی در سیر تکامل مهندسی نیروهای مسلح باشد و انشاءالله نتایج آن را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

در ادامه این همایش وزیر دفاع با اهدای لوح تقدیر به خانواده شهید محسن صفوی، فرمانده قرارگاه صراطالمستقیم وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس، از ایثار و خدمات ارزشمند آن شهید گرانقدر و خانواده محترم و صبورشان تجلیل کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار