با حضور سردار دهقان؛

5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی رونمایی شد + تصاویر و مشخصات

پنج دستاورد جدید فناورانه دفاعی، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.
کد خبر: ۷۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ - 29February 2016

5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی رونمایی شد + تصاویر و مشخصات

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی شامل دستگاه آشکارساز پارس کم، دستگاه آشکارساز مواد منفجره و مخدر، پوششهای پلیمری ضد ضربه و انفجار، نسل جدید لباسهای محافظ NBC بر پایه فناوری غشاءهای تراواگزین، رونمایی و خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید از محصولات مهم دارویی مقابله با عوامل شیمیایی افتتاح شد.

بر اساس گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در حاشیه رونمایی از این دستاوردهای جدید در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به رویکرد وزارت دفاع در طراحی و ساخت تجهیزات فناورانه و روزآمد در حوزههای مختلف گفت: امروز به همت دانشمندان، متخصصان و محققان زبده و کارآمد وزارت دفاع شاهد دستاوردهای جدیدی هستیم که حقیقتاً مصداق عینی فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری است که فرمودند:" ما خواستیم و توانستیم به حول قوه الهی".

سردار دهقان تصریح کرد: وزارت دفاع ابداع و طراحی امکانات و تجهیزات پیشرفته و پیچیده دفاعی را بهعنوان یک مأموریت مهم راهبردی دنبال میکند؛ که بحمدالله در همین راستا در حوزههای دفاعی دستاوردهای بسیار ارزشمندی به ثمر نشسته است.

سردار دهقان در تشریح دستاوردهای جدید وزارت دفاع گفت: دستگاه آشکارساز پارس کم با روش آشکارسازی طیفسنجی متحرک یونی و با سیستم هشداردهنده دیداری و شنیداری قادر است گروه عوامل شیمیایی اعصاب، تاولزا، عوامل خون و خفهکننده را آشکار کند؛ این دستگاه پیشرفته برای حفاظت از جان رزمندگان و مردم در شرایط بهرهبرداری دشمن از سلاحهای شیمیایی کاربرد دارد.

وی در خصوص دستگاه آشکارساز مواد منفجره و مواد مخدر نیز افزود: اساس کار این دستگاه طیفسنجی یونی در دمای بالا بوده و دارای قابلیت بالای جداسازی و حساسیت است؛ که میتواند انواع مواد منفجره و انواع مواد مخدر مثل هروئین، متامفتامین، متادون، تریاک، کوکائین، کراک و مورفین را تشخیص دهد.

پوششهای پلیمری ضد ضربه و انفجار از دیگر دستاوردهای رونمایی شده بود؛ که سردار دهقان در خصوص آن گفت: این پوشش پلیمری به دلیل دارا بودن خواص مکانیکی مطلوب به جذب انرژی بالا و الاستیسیته زیاد برای حفاظت از ابنیه، تجهیزات و هر نوع وسیلهای که نیاز به محافظت مکانیکی، خوردگی، شیمیایی، ضربهای و انفجاری داشته باشد، مناسب و از مقاومت بالایی برخوردار است و در انواع صنایع غیر نظامی نیز نظیر صنایع ساختمانی، غذایی، دریایی، معدنی، نفت گاز، پتروشیمی  و انرژیهای بادی، آبی و بیوگاز کاربرد دارد.

وزیر دفاع پیرامون آخرین دستاوردهای رونمایی شده اظهار داشت: نسل جدید لباسهای محافظ در برابر عوامل شیمیایی و بیولوژیکی که از ضروریات اساسی البسه نظامی است با استفاده از غشا لایه تراوشکننده تراواگزین میتواند محافظ مناسبی در برابر نفوذ عوامل شیمیایی و بیولوژیکی محسوب شود.

وی افزود: این لباسهای محافظ، هیچ یک از معایب لباسهای محافظ بر پایه کربن فعال و لباسهای ساخته شده از لایه لاستیکی را ندارد و در عین حال از راحتی پوشش و وزن بسیار مناسبی برخوردار است. نکته حائز اهمیت در تولید لباسهای جدید، بومی بودن صد در صدی فناوری لایه محافظ است و میتوان با توجه به این قابلیت تواناییهای دیگری ازجمله متعادلکننده دما و همچنین قابلیت ضدباکتری و تمیز شوندگی را به راحتی به این لباسها اضافه کرد.

وزیر دفاع گفت: علاوه بر 4 دستاورد جدید فوق برای نخستین بار در کشور خط تولید داروی «اوبیدو اکسایم کلراید» نیز در راستای اصول اقتصاد مقاومتی راهاندازی شد؛ که جزو داروهای تحریم به شمار میرود و تائیدیههای لازم بهرهبرداری از مراجع ذیصلاح کشور را نیز اخذ کرده است.

سردار دهقان تصریح کرد: بهرغم وجود تحریمها در بخش دفاعی، نیروهای مسلح در نیل به خودکفایی و خلق  دستاوردهای جدید همواره نیات و اهداف دشمنان را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

وی با تشکر و قدردانی از دستاندرکاران طرحهای مذکور گفت: وزارت دفاع و صنایع وابسته در بخشها و حوزههای مختلف در فتح قلههای فناوری خاص و پیشرفته لحظهای درنگ و تردید ندارند و این مسیر که خواست فرماندهی معظم کل قوا، رئیس جمهور محترم، نیروهای مسلح و مردم است را با قاطعیت ادامه میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار