امیرنصیرزاده:

امنیت هوایی در سرتاسر فضای کشور برقرار است/ ارائه آموزش‌های نوین به خلبانان نهاجا

معاون هماهنگ کننده نهاجا گفت: امنیت هوایی هم در بخش آفندی و هم پدافندی در سرتاسر فضای کشور برقرار است؛ که البته این مستلزم حفظ آمادگی به‌صورت مستمر و دائم است.
کد خبر: ۷۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ - 29February 2016

امنیت هوایی در سرتاسر فضای کشور برقرار است/ ارائه آموزش‌های نوین به خلبانان نهاجا

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش در گفتوگویی با اشاره به اقتدار این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: از آنجایی که نیروی هوایی، در بخش رزمی یک نیروی حرفهای با کارکنان آموزشدیده و متخصص است، پس از پیروزی انقلاب کمتر از سایر نیروها دچار نوسان در آموزش و مسائل عملیاتی شد و آمادگی رزمی خود را توانست به نحو مطلوبی حفظ کند.

وی افزود: تحرکاتی که دشمنان در منطقه انجام میدادند و در پی متزلزل کردن پایههای انقلاب بودند باعث ایجاد شرارتهایی در منطقه کردستان علیه مردم غیور این خطه از کشور شد؛ که نیروی هوایی در این ماجرا حضور پررنگی داشت و مأموریت نیروی هوایی دقیقاً از اسفند سال ۱۳۵۷ در این منطقه شروع شد و عملیاتهای زیادی را علیه مواضع اشرار و ضد انقلاب انجام داد؛ که در این راه شهدایی را هم تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

امیر نصیرزاده اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز نیروی هوایی فراتر از وظایف سازمانی تعریف شده حضور داشت مخصوصاً در ماههای ابتدایی جنگ که علاوه بر جلوگیری از نفوذ هوایی دشمن، از پیشروی ستونهای زرهی و زمینی ارتش بعثی عراق نیز جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: تمام این رشادتها و اقدامات در حالی بود که دشمنان تصور میکردند پس از رفتن مستشاران خارجی،  نیروی هوایی از کار خواهد افتاد و قادر به عملیات و دفاع نخواهد بود؛ در حالی که نیروی هوایی تا آخرین لحظه در برابر دشمنان مقتدرانه ایستادگی کرد.

معاون هماهنگکننده نهاجا بیان داشت: در حال حاضر نیز تجربه گرانبهای دفاع مقدس سینهبهسینه منتقل شده است و امروز جوانان غیور ملت در نیروی هوایی آمادگی و توان رزمی خود را در بالاترین سطح ممکن حفظ کرده؛ که در طی این سالها در رزمایشها این توانایی را به منصه ظهور میرسانند.

وی افزود: آموزشها چه در بعد پروازی و چه در بعد فنی، پیشرفتهتر از گذشته در حال ارائه به نسل جوان نیروی هوایی است و بهطور کلی امنیت هوایی هم در بخش آفندی و هم پدافندی در سرتاسر فضای کشور برقرار است؛ که البته این مستلزم حفظ آمادگی بهصورت مستمر و دائم است.

امیر نصیرزاده با بیان امتیاز نیرویهای مسلح کشور نسبت به سایر نیروهای نظامی دنیا تصریح کرد: به طور کلی هر نیرویی را با مؤلفه هایی مانند تجهیزات، نیروی انسانی، فرماندهی و پشتیبانی مورد سنجش قرار میدهند که بحمدالله امروز ما تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را با استفاده از ظرفیتهای داخلی تولید و استفاده میکنیم، همچنین در بحث پشتیبانی نیز با استفاده از روشهای نو و نیروهای فنی خبره در این حوزه به بهترین نحو ممکن در حال پشتیبانی تجهیزات و وسایل رزمی خود هستیم.

وی گفت: نیروی انسانی ما نیز که با کولهباری از تجربه و مهارت چه در بخش پروازی و چه در بخش فنی با سپری کردن دورههای آموزشی مطابق بر شیوههای نوین از آمادگی بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.

معاون هماهنگکننده نهاجا مهمترین مؤلفه نیروهای مسلح کشور ما را عنصر فرماندهی دانست که تحت فرماندهی داهیانه فرماندهی معظم کل قوا و ولی فقیه  در حال انجام وظیفه هستند و اظهار داشت: معظم له مسیر نیروهای مسلح را بهگونهای مشخص  و ترسیم کردهاند که انگیزهها خدایی باشد و این برتری ارتش ماست که در هیچیک از ارتشهای دنیا وجود ندارد.

وی به اهمیت نیروی هوایی در رویکردهای جدید جنگی اشاره کرد و گفت: وجود نیروی هوایی دو بعد اصلی ارتفاع و زمان را به صحنه نبرد میافزاید. در جنگها هر طرفی که برتری ارتفاع را بهدست بیاورد برتری در کل میدان را بهدست آورده و این شاید پر اهمیتترین شاخصه وجود یک نیروی هوایی قوی باشد. در جنگهای دو دهه اخیر با یک بررسی اجمالی به این نتیجه میتوان دست یافت که تحرکات اولیه کاملاً از طریق هوا و بهدست نیروهای هوایی صورت گرفته است و معادلات جنگ را تغییر داده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار