سردار سلامی در جمع خبرنگاران:

تمام ظرفیت موشکی ما آماده شلیک است/ اقتدار موشکی پشتوانه‌ای عظیم برای دیپلماسی ایران

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تمام ظرفیت موشکی ما آماده شلیک است، گفت: قسمت اعظمی از عمق سرزمین‌مان می‌تواند نقطه‌ای برای پرتاب موشک به سمت اسرائیل باشد.
کد خبر: ۷۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ - 09March 2016

تمام ظرفیت موشکی ما آماده شلیک است/ اقتدار موشکی پشتوانه‌ای عظیم برای دیپلماسی ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش موشکی سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پس از شلیک دو فروند موشک بالستیک شهاب 3 که صبح امروز در رزمایش اقتدار ولایت انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: بهصورت طبیعی برد موشکهای ما به شکلی طرحی شده که از در صورتی که بخواهند تهدیدی را علیه ما مطرح کنند، از هر نقطهای با هر حجم و نظام پرتابی به شکل همزمان و متوالی اهداف منطقهای ازجمله اسرائیل را میتوانیم هدف قرار دهیم.

وی افزود: ما کاملا مصمم و آماده هستیم و هر زمان که دستوری ابلاغ شود، تمام ظرفیت موشکی ما آماده شلیک هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید براینکه این موشکها محصول تحریم هستند، تصریح کرد: تحریمهای بیشتر توسعه ما را بیشتر میکند.

سردار سلامی ادامه داد: سیستمهای موشکی ما بهصورت مستمر آماده هستند تا در صورت لزوم از هر نقطهای شلیک شوند؛ برای همین منظور مکرراً طرحهای عملیاتی شبیهسازی میشوند و تا مرحله آتش، پیش میروند و این هم برای آن است که آمادگی موشکی تست شود.

وی با تاکید بر اینکه موشکهای ما آماده هستند از سکوها و سیلوها در صورت لزوم شلیک شوند، عنوان کرد: هدف اصلی در این رزمایش اعمال اراده ما برای دفاع از سرزمینمان و ایجاد بازدارندگی است. علاوه بر این پیام این رزمایش نیز برای همه سرزمینهای اسلامی، امنیت، آرامش و اقتدار، و برای دشمنان نیز پیام بازدارندگی است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: توانمندیهای ما هر روز از نظر کیفیت و کمیت در حال توسعه هستند و این یکی از پشتوانههای عظیم برای سیاست خارجی و دیپلماسی کشورمان است.

سردار سلامی همچنین خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم همه تجربیات و دستاوردهای خود را به گروههای مقاومت اسلامی که علیه صهیونیستها در حال نبرد هستند بهصورت علمی، استراتژیک و تاکتیکی منتقل کنیم.

وی تأکید کرد: قدرت موشکی ازجمله عوامل اقتدار دفاعی و بازدارندگی هر کشوری محسوب میشود؛ لذا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران که با دشمنان ریز و درشتی مواجه است، توسعه توانمندیهای موشکی برای بازدارندگی و دفاع از ارزشهای این ملت ضروری است و این توسعه همواره در دستور کار سپاه قرار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: توسعه موشکی سپاه از دوران دفاع مقدس که برای مقابله به مثل در عرصه دفاع آغاز شد، با انگیزه و ایمان جهادی سردار شهید تهرانیمقدم توسعه یافت؛ به نحوی که اکنون از موشکهایی با بهرهگیری از انواع سوخت، برد، کلاهک و سیستمهای هدایت و نیز مراحل شلیک برخورداریم.

سردار سلامی تصریح کرد: قدرت موشکی ما از پیشرفتهترین قدرتهای موشکی در جهان است و این باعث اقتدار سیاسی کشورمان شده است.

وی گفت: قسمت اعظمی از عمق سرزمینمان میتواند نقطهای برای پرتاب موشک به سمت اسرائیل باشد؛ چون از مرزهای غربی کشورمان تا سرزمینهای اشغالی حدوداً هزار کیلومتر فاصله است.

جانشین فرمانده کل سپاه  در خصوص کمک مستقیم به سوریه همانند کمکهایی که روسیه در این زمینه دارد نیز عنوان کرد: ارتش سوریه و مدافعین مردمی این کشور از استعداد و ظرفیت کافی برای جنگیدن برخوردارند؛ به همین خاطر نیاز چندانی به کمکهای ما ندارند؛ لذا تنها کمکی که لازم دارند حمایتهایی در زمینه مشاوره، آموزش و پشتیبانی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار