امیر پوردستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:

ارتش اولین نیرویی بود که در برابر ضدانقلاب صف آرایی کرد/ امام(ره) به ارتش هویت بخشید

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کسانی‌که امروز می‌گویند ما به موشک نیاز نداریم اوایل انقلاب نیز می‌گفتند ما به ارتش، جنگنده‌های F14، تانک و زیردریایی نیازی نداریم؛ امام(ره) نیز در یک تصمیم‌گیری قاطعانه روز 29 فروردین را روز ارتش نامیدند و در واقع به ارتش هویت دادند.
کد خبر: ۷۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ - 15April 2016

ارتش اولین نیرویی بود که در برابر ضدانقلاب صف آرایی کرد/ امام(ره) به ارتش هویت بخشید

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و به ویژه شهدای نیروی زمینی اظهار داشت: ملت بزرگ و متدین و ولایتمدار ایران پیام سیدالشهدا یعنی دفاع از اسلام را با سلول های خود درک کرده و همیشه در خدمت اسلام و اهل بیت بودند.

وی ادامه داد: ایرانیان از وقتی که اسلام را شناختند دل به آن بسته و میتوان گفت که این ملت از همان آغاز مدافع حرم اهل بیت(ع) بودند و پیامبر نیز که سلمان فارسی را از خود خطاب کردهاند میدانستند که قوم سلمان هیچ گاه به ولایت پشت نمیکنند.

پوردستان با اشاره به همراهی ملت ایران با امام راحل در زمان پیروزی انقلاب گفت: همین روحیه ولایتمداری بود که باعث شد زمانی که یکی از فرزندان سید الشهدا فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر داد بدنه متدین ارتش، ژنرالها را رها کرده و به سمت امام رفتند و به عنوان بازوی مسلح نظام نوپای جمهوری اسلامی خدمت کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دشمنیهای استکبار با نظام جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب و در ادامه آن را یادآور شد و افزود: استکبار به سرکردگی امریکا از کاشت نهال انقلاب اسلامی در ایران ناراضی بودند و از ابتدای انقلاب رفتار این حکومت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران حرکتی براندازانه بوده است.

وی اضافه کرد: آمریکا همواره به دنبال این بوده که ریشه نظام جمهوری اسلامی را بزند و هیچ گاه با ما دوستی نداشته است.

امیر پوردستان با اشاره به تحریمهای اقتصادی و سیاسی اعمال شده از سوی امریکا در ابتدای انقلاب علیه ایران اظهار داشت: بلافاصله پس از انقلاب اسلامی امریکا همه درهای اقتصادی بر روی ایران را بست و سیاست منزوی سازی ایران را در پیش گرفت و در گام نهایی نیز تصمیم گرفت نظام جمهوری اسلامی را خلع سلاح کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به شعار انحلال ارتش در ابتدای انقلاب گفت: برخی شعار انحلال ارتش را سردادند و آنقدر این شعار را تکرار کردند که برخی مسئولان ناآگاه نیز با آنان همراه شدند.

وی تصریح کرد: همین کسانیکه امروز میگویند ما به موشک نیاز نداریم آن زمان نیز میگفتند ما به ارتش، جنگندههای F14 ، تانک و زیردریایی نیازی نداریم؛ ولی حضرت آیت الله خامنهای و برخی مسئولان دلسوز این توطئه را شناسایی کردند و مراتب در اقدامی هوشمندانه به اطلاع امام(ره) رسید.

پوردستان ادامه داد: امام(ره) نیز در یک تصمیمگیری قاطعانه روز 29 فروردین را روز ارتش نامیدند و در واقع به ارتش هویت دادند و آنرا به ملت پیوند زدند و ارتش نیز تلاش کرد به مسئولیت سنگینی که برعهده دارد با جدیت عمل کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به خدمات ارتش جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: اولین کار ارتش در ابتدای انقلاب کمک به تشکیل سپاه بود؛ زمانی که فرمان امام مبنی بر تشکل سپاه صادر شد یکی از افسران نیروی زمینی ارتش یعنی شهید کلاهدوز به عنوان قائم مقام ارتش مشغول به خدمت شد.

وی ادامه داد: در آن زمان شهید نامجو جوانان انقلابی را در ارتش شناسایی و به شهید کلاهدوز معرفی میکردند تا در نواحی مختلف به کار گرفته شوند و به صورت متقابل نیز شهید کلاهدوز جوانان متعهد را به شهید نامجو معرفی میکردند تا در دانشگاه افسری امام علی (ع) مشغول به تحصیل شوند.

امیر پوردستان اضافه کرد: اقدام دوم و اساسی دیگری که ارتش انجام داد مقابله جدی با ضد انقلاب بود؛ وقتی دشمن از بمبگذاری و ترور به نتیجه نرسید تصمیم گرفت که در مرزها ناامنی ایجاد کند که مرکزیت اصلی آن نیز شمال غرب کشور بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اولین نیرویی که در برابر ضد انقلاب صف آرایی کرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و حضور مومنانه ارتش در کردستان به گونهای بود که در مدتی کوتاه 2 هزار شهید از سوی ارتش تقدیم شد که حدود 44 هزار نفر از شهدا از نیروی هوانیروز بودند.

وی خدمات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: مسئولیت مرزهای غربی کشور در زمان جنگ از ابتدا تا انتها با نزاجا بوده و این نیرو طی 8 سال دفاع مقدس، 2 و نیم میلیون سرباز را آموزش داده و به میدان جنگ فرستاده است و این نیرو در تمامی عملیاتی های دفاع مقدس شرکت داشته است.

امیر پوردستان افزود: ارتش جمهوری اسلامی در عملیاتهای مختلف نیز همراه سپاه پاسداران اسلامی بوده و در عملیات فاو هزار قبضه توپ نیروی زمینی ارتش، سپاه را پشتیبانی میکرد و از مجموع 48 هزار شهید ارتش ، 46 هزار از نیروهای نزاجا هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به تهدیدات جدیدی که از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و منطقه تدارک دیده شده است گفت: ملت بزرگ ایران به هیچ وجه نگران نباشند چون تمامی حرکات دشمن در زمین و هوا و دریا رصد شده و توسط کارشناسان ارتش تحلیل میشود و ظرفیتهای مقابله با این تهدیدات تدارک دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هرگز غافلگیر نمیشوند تاکید کرد: سال 2001 قصد آمریکا از ورود به منطقه در واقع حمله به ایران بود اما چون دیدند مولفههای قدرت ایران مانند رهبری حکیمانه، ملت پشتیبان رهبری و سپاه و ارتش زیاد است از این حمله منصرف شدند.

امیر پوردستان در پایان با اشاره به عقبنشینی امریکا از منطقه خاطرنشان کرد: پس از خروج آمریکا از منطقه تهدیدهای جدیدی به عنوان گروهکهای تروریستی از سوی آمریکا ایجاد شد؛ اما جای هیچ نگرانی نیست و ما اشراف خوبی بر روی این گروهکها داشتیم و راهبرد ما این است که آنها پیش از نزدیک شدن به مرزهای ما باید نابود شوند.

نظر شما
پربیننده ها