فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران:

مسئولیت اعزام نیروهای مستشاری با ارتش نیست/کشورهای مسلمان را دشمن خود نمی‌دانیم

فرمانده کل ارتش گفت: مسئولیت اعزام نیروهای مستشاری به سوریه با ارتش نیست ولی ما هم مثل سایرین، برخی از داوطلبان مجاهد در راه حق را تحت مسئولیت همان یگان اعزام کننده به صورت مستشاری اعزام می کنیم.
کد خبر: ۷۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ - 20April 2016

مسئولیت اعزام نیروهای مستشاری با ارتش نیست/کشورهای مسلمان را دشمن خود نمی‌دانیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم گرامی داشت شهید سپهبد قرنی اظهار داشت: همان طور که دشمنان ما هر روز خود را مجهز می کنند ما نیز به سلاح های روز مجهز می شویم و آنچه باید از تسلیحات خود را ارتقاء دهیم، مورد بهینه سازی قرار می دهیم و آنچه را هم که لازم باشد از خارج تهیه می کنیم.

وی افزود: دشمنان اسلام ناب محمدی امروز به شکل ویروسی در حال گسترش هستند به همین خاطر ما خود را برای مقابله و درگیری با آنها و نیز حفظ مرزهای مقدس و ارزش های انقلابی کشورمان آماده می کنیم.

فرمانده کل ارتش همچنین در پاسخ به سئوالی ادامه داد: مسئولیت اعزام نیروهای مستشاری به سوریه با ارتش نیست ولی ما هم مثل سایرین، با عاشقان و داوطلبان مجاهد در راه حق مواجه هستیم که برخی از این افراد تحت مسئولیت همان یگان اعزام کننده به صورت مستشاری اعزام می شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سامانه پدافندی S300 خریداری شده مورد تست قرار گرفته، تصریح کرد: هر سلاح جدیدی که خریداری میشود قبلا مود آزمایش و تست قرار میگیرد.

سرلشکر صالحی در خصوص ابعاد شخصیتی شهید سپهبد محمد ولی قرنی گفت: شهید قرنی فردی مومن، متعهد و انقلابی بود که حتی پیش از انقلاب با علما و مراجع بزرگ تقلید ارتباط داشت؛ و ایشان اولین فرماندهی بودند که در دوران دولت موقت که در واقع به دولت گفتوگو و مذاکره مشهور بود دستور قاطع اعزام یگانهای ارتش را برای مقابله با ضد انقلاب در کردستان صادر کردند.

وی در پاسخ به موضع گیریهای اخیر عربستان و تیرگی رابطه دو کشور گفت: ما کشورهای مسلمان را دشمن خود نمی دانیم، بلکه حتی در صورت بروز تهدید علیه آنها، ایران اسلامی اولین کشوری است که از این کشورها حمایت میکند، البته ممکن است برخی از آنها فریب دشمن را بخورند که ما هم برای آنها سرمایهگذاری نخواهیم کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار