عصر امروز؛

مراسم اربعین شهید آزاده حاج حسن حسین زاده موحد برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز درگذشت شهید آزاده حاج حسن حسین زاده موحد امروز پنج شنبه ۹ اردیبهشت بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد علی بن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ - 28April 2016

مراسم اربعین شهید آزاده حاج حسن حسین زاده موحد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم چهلمین روز درگذشت شهید آزاده حاج حسن حسین زاده موحد امروز پنج شنبه ۹ اردیبهشت بعد از نماز مغرب وعشاء در خیابان 17 شهریور، پایین تر از میدان شهدا، خیابان شهید قادری(سقاباشی) مسجد علی بن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار میشود.

گفتنی است؛ شهید آزاده حاج حسن حسین زاده از مبارزان دوران ستم شاهی و رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس و آزادگان سرافراز این مرز و بوم بود که سالهای متمادی در زندانهای مخوف رژیم ستم شاهی  و اسارت گاههای رژیم بعث عراق بود و عمر با برکت خود را وقف دفاع از کیان انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای آن نمود و پس از تحمل آثار شکنجه های دوران مبارزه و اسارت و زخم های به جا مانده از دوران دفاع مقدس به هم رزمان شهیدش پیوست.

"شهید آزاده حاج حسن حسین زاده برای زیارت که به مشهد میرفت، این اواخر بیش از دو الی سه ساعت در مشهد نمی ماند، مستقیم می رفتیم باب الجواد، همانجا اذن دخول میخواند، و جامعه را در کنار صحن جامع رضوی ابتدای باب الجواد می خواند و بر میگشت."

"برخی اوقات که منقلب میشد، برای نماز زیارت به داخل مشرف می شدند، مقید بود نماز زیارت را در مسجد بالا سر بخواند، و بعد از نماز مشغول ادعیه پس از نماز زیارت میشد، در انتها به حجرهای که آقا سید علی اکبر ابوترابی هستند، سری می زد. اگر نزدیک اذان صبح بود، زنگی به آقا جواد می زد، اگر شیفت حرم بود، پیش او میرفت."

بعد زیارت وداع.........
مریض آمده اما شفا نمیخواهد
قسم به جان شما جز شما نمیخواهد
برای پیش تو بودن بهانهای کافیست
بهشت لطف کریمان بها نمیخواهد
دلیل نالهی من یک نگاه محبوب است
وگرنه درد غلامان دوا نمیخواهد
فقیر آمدم و دلشکسته پرسیدم:
مگر که شاه خراسان گدا نمیخواهد؟

دلم به عشق تو تا آسمان هشتم رفت
نماز در حَرَمت «اهدنا» نمیخواهد

همین قدر که غباری بر آستان باشد
رواست حاجت عاشق، دعا نمیخواهد
تو آشنای خدایی، کدام رهگذری
در این جهان غریب آشنا نمیخواهد


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار