کنعانی مقدم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دوقطبی سازی کشور از نمادهای صف‌کشی غیر نظامی دشمن در منطقه

کارشناس سیاست خارجی گفت: مسئولین امروز باید بیش از پیش نسبت به نفوذ همه جانبه غرب هشیار باشند؛ چرا که دشمن برای صف کشی در کشور و منطقه با سلاح گرم و رودرو حاضر نخواهد شد بلکه ایجاد دو قطبی یکی از نشانه های همین صف کشی های دشمن در کشور است.
کد خبر: ۸۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ - 10May 2016

دوقطبی سازی کشور از نمادهای صف‌کشی غیر نظامی دشمن در منطقه

حسین کنعانی مقدم کارشماس مسائل سیاست خارجی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان حول محور ایجاد جریان دو قطبی که دشمن بهدنبال آن است گفت: رهبر معظم انقلاب چندی است به نقشه دشمن برای نفوذ در کشور اشاره میکنند که یکی از این راهها تفرقه و ایجاد جبهههای مجازی و یا جنگهای فرقهای، قومی و قبیلهای و یا مذهبی است.

وی به سابقه تفرقه افکنی غرب به ویژه انگلیس برای نفوذ در مسلمانان یاد کرد و ادامه داد: یکی از ترفندهای انگلیسیها برای حکومتداری "تفرقه بنداز و حکومت کن است" و با همین روش در میان مسلمانان جهان رخنه کردند و فرقهای نوظهور را در اسلام با بام اسلام انگلیسی وارد کردند که فرزندانی جز داعش و جبههالنصره به دنیا تحویل نداد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی بیان کرد: امروز در جهان عرب نیز شاهد دوقطبی شدن جریان حکومتداری چرا که مقابله اعراب در برابر یکدیگر سودی جز برای رژیم غاصب صهیونیستی نخواهد داشت. اگر بنا باشد دشمن با همین روش در سیستم داخلی کشورهای اسلامی نفوذ کنند و فضایی دوقطبی میام مسئولین و مردم را ایجاد کنند قطعا سودی جز برای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

کنعانی مقدم اظهار داشت: مهمترین رویکرد آمریکا به سرکردگی رژیم صهیونیستی، ایجاد جنگ داخلی و تفرقه میان شیعه و سنی است که راهکار این مهم را رهبری در بازههای مختلف اعلام کردهاند؛ وحدت، تقریب مذاهب و برادری و اخوت بین مسلمین است.

وی نقش مردم را در جهت از میان برداشتن دوقطبی چه در داخل مرزهای کشور و چه در میان مسلمین اساسی بیان کرد و گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه بود؛ اگر ایران این موهبت الهی را نداشت خیلی از این بحرانها و اقدامات دشمن، صدمات جبران ناپذیری به نظام وارد میکرد ولی امروز با وحدت و همدلی و حول محور ولایت توانستهایم از گردنههای دشوار تاریخی عبور کنیم و پس از این نیز نباید اجازه نفوذ به دشمن توسط مسئولین داده شود.

این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: مسئولین امروز باید بیش از پیش نسبت به نفوذ همه جانبه غرب هشیار باشند چرا که دشمن برای صف کشی در کشور و منطقه با سلاح گرم و رودرو حاضر نخواهد شد بلکه ایجاد دو قطبی یکی از نشانه های همین صف کشی های دشمن در کشور است.

نظر شما
پربیننده ها